استاندار یزد عنوان کرد :

حفاظت از محیط زیست رسالت عموم مردم است

استاندار یزد گفت : حفاظت از محیط زیست رسالت عموم مردم است و ضروری ترین مسئله در ارتباط با محیط زیست ، گفتمان سازی ارزش های زیست محیطی و توجه ویژه به حفاظت از محیط زیست است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، عصر شنبه 25 اردیبهشت ماه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ، با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، معاون هماهنگی امور توسعه اقتصادی و منابع استانداری ، مدیرکل حوزه استاندار ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، مدیر کل حفاظت محیط زیست و جمعی از فعالان محیط زیست استان در پردیس سینما تک یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم اظهار داشت : برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران ، فرصت مغتنمی برای استفاده از دیدگاه های کشورهای مختلف در ارتباط با حفاظت از محیط زیست است .
"سید محمد میرمحمدی "حضور 38 کشور در این جشنواره ، را رقم قابل توجه ای دانست و بر بهره بردن از رویکرد این کشورها در تلاش برحفاظت از محیط زیست و توجه ویژه به این موضوع تاکید کرد.
وی از رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان مدیری بسیار موثر نام برد و خاطر نشان کرد : ایشان در پذیرش مسئولیت ها و مدیریت بسیار تاثیرگذار عمل کرده و بینش وسیع و توجه به وظایف از نکات بارز مدیریت دکتر ابتکار است .
میرمحمدی افزود : محیط زیست و حفظ آن مسئله ای عمومی است که به همه افراد و همه کسانی که می خواهند در این فضا نفس بکشند ، ارتباط دارد.
وی ادامه داد :ریزگردها عامل مشکلات تنفسی هستند که بر اثر دخالت نابجای بشر و اعمال نابخردانه او ایجاد شده است و مشکلاتی را برای نسل بعد به وجود می آورد.
استاندار یزد با اشاره به وجود افسردگی و نابهنجاری های اجتماعی در جامعه ، اظهار داشت : بروز مسائل روانی به دلیل عدم وجود فضای شاداب در محیط زندگی است و محیط سرسبز با انعکاس زیبایی ها بر روان انسانها تاثیر مثبت دارد.
وی خاطر نشان کرد : وقتی طبیعت را به دست خود خراب و یک بوته گل را به بوته ای خشک تبدیل می کنیم از لذت و انرژی که حاصل مشاهده آن است نیز ، محروم می شویم و در این میان مقصر اصلی خود ما هستیم.
میرمحمدی تصریح کرد : علت نابودی جنگلها و مراتع نیز رفتار نادرست انسان ها و عمل نکردن به سیاست گذاری صحیح در این رابطه است .
استاندار یزد عنوان کرد : هریک از عناصر ، در این طبیعت دارای نقش است که این نقش برای زندگی بشر ضروری بوده که علت خلق آن هم همین ضرورت است و هیچ موجودی وجود ندارد که بی نقش باشد.
وی با تاکید بر این که باید به موجودات به چشم ارزش نگاه کرد گفت : در چرخه حیات وجود همه موجودات ضروری بوده و اگر حذف شوند ، تبعات متعددی برای ما خواهد داشت .
عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت : در ارتباط با محیط زیست و در جلسات زیست محیطی باید نمایندگانی از همه اقشار مردم حضور داشته باشند زیرا این حضور ، زمینه گفتگو ها را به وجود آورده و موجب اطلاع رسانی چهره به چهره می شود .
میرمحمدی ادامه داد : برنامه های آگاهی بخشی در خصوص نقش حفاظت از محیط زیست ، تبیین ابعاد و بررسی ضرورت های وجودی هریک از گیاهان وجانوران یکی از مسائل مهم در این حوزه و نیازمند توجه و اطلاع رسانی مناسب است .
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : برگزاری این جشنواره بتواند توجه عموم مردم را به ضرورت حفظ محیط زیست وآشنایی آنها با ارزش های محیط زیست  جلب کند و با تاثیراتی که این نوع فعالیت ها خواهد داشت ، جامعه ای همراه با فرهنگ حفاظت از محیط زیست داشته باشیم .
گفتنی است پنجمین جشنواره فیلم سبز ایران از تاریخ 25 الی 30 اردیبهشت ماه سالجاری در یزد در حال برگزاری است  که فیلم های برتر در حوزه محیط زیست از 38 کشور جهان ، در پردیس سینما تک اکران می شود .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات