استاندار يزد خواستار شد:

حقوق شهروندي مورد توجه مديريت شهري قرار گيرد

استاندار يزد صبح چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه در نشست مديران كل دفاتر شهري و شوراهاي استانداريهاي كشور گفت : لازم است حقوق شهروندي مردم مورد توجه مديريت شهري قرار گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست  تخصصي مديران كل دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري هاي كشور با حضور استاندار يزد، قائم مقام سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور، معاون امور شهرداريهاي سازمان شهرداريهاي و دهياريهاي كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري در سالن كنفرانس هتل مشيرالممالك برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با بيان اينكه  بايد شرايط بهتري را براي خدمت رساني شهرداريها به مردم فراهم كنيم اظهار داشت: شرايط مطلوب زندگي،سكونت مناسب، معماري شايسته، طراحي ساختمان چشم نواز، مبلمان شهري و منظر شهري زيبا از جمله مواردي است كه مديران امور شهري و شوراها بايد به آن توجه كنند.
"سيدمحمد ميرمحمدي" افزود: منظر و سيماي شهري به لحاظ رعايت سبك معماري و فرهنگي شهر بايد به گونه اي طراحي شود كه با بافت تاريخي و سنتي همخواني و هماهنگي داشته باشد.
وي ادامه داد: خدمات ارائه شده در فضاي سبز شهري و پاركها، اقدامات ايمني، خدمات آتش نشاني، فرهنگي و بهداشتي بايد به گونه اي باشد كه مردم به راحتي بتوانند رفع نيازهاي خود را در اين خدمات جستجو كنند.
ميرمحمدي تصريح كرد : براي تحقق خدمات مناسب شهري به مردم، لازم است شهرداريها بتوانند از منابع مالي پايداري برخوردار باشند و البته در كنار آن خودكفايي و استفاده از سرمايه گذاريها را نيز در دستور كار خود قرار دهند.
عالي ترين مقام اجرايي استان با تأكيد بر استفاده مناسب از مشاركت شهروندان در اجراي پروژه ها اظهار داشت: اگر شهرداريها بتوانند مشاركت بخش خصوصي را جلب كنند بخشي از مشكلات مالي آنها حل خواهد شد.
وي با بيان اينكه در استان يزد با برخي ساخت وسازهاي غيرقانوني همراه هستيم خاطرنشان كرد: متأسفانه اكتفا به ماده 100 و كسب درآمد از اين طريق موجب شده كه نگاه درآمدي به اين حوزه شود و آسيبهايي را به همراه داشته باشد.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: بايد در انتخاب و انتصاب مديران به نحوي عمل كنيم كه از آنها به عنوان سرمايه ها و ظرفيتهاي انساني، تجربي و تخصصي نظام جمهوري اسلامي ايران حداكثر استفاده شود و شاهد خدمات ارزنده مديران در ساير حوزه ها نيز باشيم.


شهرداريها به نهادهاي اجتماعي تبديل شوند


قائم مقام سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور گفت : لازم است شهرداريها از سازماني خدمات محور به نهادهاي اجتماعي و فرهنگي تبديل شوند.
«خليل راحتي» ادامه داد: امروز انتظارات مردم از شهرداريها افزايش يافته و شهروندان علاوه بر اقدامات عمراني توقع دارند تا شاهد اجراي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي نيز باشند.
وي افزود: بيش از 95 درصد از شهرداريها در فعاليتهاي خود به ارائه خدمات شهري اكتفا مي كنند اما امروزه مردم انتظار ايجاد شرايط سلامت جسمي و رواني در جامعه را دارند.
راحتي خاطرنشان كرد: در گذشته 30 درصد از جمعيت كل كشور ساكن شهرها بودند و  70 درصد از مردم در روستاها سكونت داشتند كه امروز اين نسبت تغيير كرده است و بيش از 70 درصد از جمعيت كشور در شهرها ساكن هستند.
قائم مقام سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور اظهار داشت: در استان يزد نيز 86 درصد از جمعيت در شهر ساكن هستند و اين تغيير نسبت جمعيتي در سطح كشور به نوع برنامه ريزي ها و مديريتها در دو دهه گذشته برمي گردد كه امروز شهرها را دچار مشكل كرده است.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با توجه ويژه دولت تدبير و اميد به روستاها نسبت جمعيتي دوباره به سمت افزايش جمعيت روستايي حركت كند و در كنار تحقق اين مهم مشكلات حوزه مديريت شهري نيز رفع شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات