حلقه اتصال مجموعه های علمی با بدنه اجرایی و عرصه تولید تقویت شود

معاون امور مجلس،حقوقی و استان های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح اولین کافه کارآفرینی استان یزد گفت: حلقه اتصال مجموعه های علمی با بدنه اجرایی و عرصه تولید تقویت شود تا ایده و اندیشه های نو در مسیر خلق ثروت قرار گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، اولین کافه کارآفرینی استان یزد به مناسبت دهه فجر و با حضور « میرهادی قره سید رومیانی» معاون امور مجلس،حقوقی و استان های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و « علی زینی وند » معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد  در هتل باغ مشیرالممالک افتتاح شد.
معاون امور مجلس،حقوقی و استان های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:هدف از تشکیل کافه های کارآفرینی ایجاد فضایی صمیمی و ساده برای شکل گیری دیالوگ ها و گفتمان پیرامون کارآفرینی فی مابین مدیران بخش های مختلف،صاحبان ایده،دانشگاهیان و سرمایه گذاران است.
« میرهادی قره سید رومیانی» افزود:در این راستا تقویت حلقه اتصال مجموعه های علمی با بدنه اجرایی و عرصه تولید ضرورت دارد و از سوی دیگر باید برای سپردن مسئولیت کارآفرینی در کشور به بخش خصوصی قدم برداریم.
رومیانی خاطرنشان کرد:حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تامین امنیت سرمایه گذاری یکی از اهداف مهم وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است وبرای حل مشکلات اقتصادی کشور نیز باید در فضای گفتمان و با کمک به یکدیگر تلاش کرد.
وی افزود:در کافه های کارآفرینی تجربه کارآفرینان،ایده و فکر دانشگاهیان و سرمایه حامیان و سرمایه گذاران در کنار هم قرار می گیرد و می توان این الگو را برای تقویت همکاری به سایر حوزه های فعالیت نیز ترویج کرد تا تجمیع توانمندی ها در بخش های مختلف به نتایج چشمگیری برسد.
اولین کافه کارآفرینی یزد در فضایی 100 متری و با امکاناتی از قبیل اینترنت،تلویزیون و محیط های گفت و گو که در آن تیم ها و گروه های مختلف اعم از سرمایه داران،کارآفرینان ،صاحبان ایده و مسئولان دولتی با یکدیگر به تبادل اطلاعات در حوزه کارآفرینی و خلق ایده می پردازند در هتل باغ مشیر الممالک به بهره برداری رسید.
از وظایف مهم کافه کارآفرینی ایجاد شبکه سیال برای خلق نوآوری و تقویت تعاملات اجتماعی بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی است.

*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:محسن سلمانی

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات