استاندار یزد در نشست با معتمدین روستاهای شهرستان یزد مطرح کرد؛

حمایت و تقویت روستاها؛ رویکرد اصلی استان در شهرستان یزد/ روستاهای استان در اولویت اول توزیع اعتبارات/ ضرورت قرارگیری مصوبات مربوط به روستاهای بخش مرکزی یزد در اولویت اجرا/ پیشرفت کشور در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات

استاندار یزد رویکرد استان در شهرستان یزد را حمایت و تقویت روستاها دانست و گفت: به همین جهت در همین اعتبارات محدود استانی اولویت اول استان روستاهای بخش مرکزی یزد و اکرم آباد خواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از معتمدین روستاهای شهرستان یزد به منظور تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف به ویژه موارد مرتبط با انتخابات برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به شرایط کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: عدم اطلاع و آگاهی و تصویر درست از این شرایط باعث اشتباه در تحلیل‌ها خواهد شد.
 
وی ایام الله دهه فجر را در حکم اعیاد فطر، غدیر و نوروز دیگری دانست و گفت: گشایش‌های مختلف پس از یک دوره محرومیت مادی و معنوی، برخورداری از نعمت ولایت و حاکمیت اسلامی و شروع فصل بهار در بهمن ماه پس از یک زمستان تلخ در دوران پهلوی به واسطه ایام دهه فجر حاصل شده است.
 
مهران فاطمی دهه فجر را ایام تعظیم و تمجید از مردم بزرگ ایران برشمرد و افزود: بر همه مسئولین واجب است که شکرگزار این فهم و درک و شعور و معرفت ملت باشند که بزرگترین این شکرگزاری خدمت رسانی و رفع گلایه‌مندی‌های آنان است.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه رویکرد استان در شهرستان یزد باید به سمت حمایت و تقویت روستاها باشد، گفت: به همین جهت در همین اعتبارات محدود استانی اولویت اول استان روستاهای بخش مرکزی یزد و اکرم آباد خواهد بود.
 
وی با تاکید بر ضرورت قرارگیری تمامی مصوبات مربوط به روستاهای بخش مرکزی و اکرم آباد در اولویت اجرا، تصریح کرد: در صورت عدم اجرای این مصوبات باید دلایل آن به صورت شفاف مطرح شود چرا که عدم تحقق وعده‌های مسئولین به گلایه‌مندی مردم منجر خواهد شد.
 
فاطمی با اشاره به برگزاری جلسات پیگیری مسائل روستاهای بخش مرکزی و اکرم آباد گفت: به دلیل پیچیدگی مسائل و مشکلات این مناطق به صورت ویژه به این موضوع ورود کردیم؛ لذا مصوبات عینا باید اجرا و گزارش آن به مردم ارائه شود.
 
وی همچنین به دغدغه مردم نسبت به حضور اتباع خارجی در برخی مناطق استان اشاره و عنوان کرد: در همین راستا طرد اتباع خارجی غیر مجاز در دستور کار استان قرار گرفته و طی ۴ ماه اخیر ۲۵ هزار نفر از آنان به همراه خانواده از استان طرد شده اند.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه یزد، تنها استان کشور در زمینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی است، گفت: علی رغم زمانبر بودن فرایند آماده سازی زمین، جمع آوری نخاله، خیابان کشی و تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای ۶۰ هزار واحد مسکونی خواهیم کرد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: در راستای تصمیم دولت سیزدهم جهت واگذاری زمین رایگان به جوانان، به ۳۰ هزار نفر واجد الشرایط در یزد زمین های ۲۰۰ و ۲۵۰ متری رایگان اعطا شده که در روستاهای بخش مرکزی و اکرم آباد نیز اولویت با جوانان است.
 
وی در ادامه به تفاوت دو موضوع «تورم» و «گرانی» اشاره کرد و گفت: عامل اصلی تورم استان مسئله مسکن است و از طرف دیگر ورود بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر و ۱۵۰ هزار تبعه خارجی به استان و نیز توقف ساخت مسکن در یک دهه اخیر باعث افزایش قیمت مسکن و متعاقباً رشد تورم استان شد.
 
فاطمی با اشاره به برخی تحلیل های اشتباه مبنی بر اینکه «یزد گران ترین استان کشور است»، اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، درآمد هر خانوار یزدی ۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر و هزینه‌های زندگی در یزد ۱۱ درصد کمتر از میانگین کشور است.
 
وی در ادامه به اقدامات دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های آبی مختلف پرداخت و بیان کرد: اتصال خط انتقال آب به مخزن شحنه در کوتاهترین زمان ممکن جهت افزایش تاب آوری آبی استان یکی از مهمترین این پروژه‌ها بوده است.
 
استاندار یزد با اشاره به انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به استان تا پایان سال تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان و آغاز عملیات اجرایی این ابر پروژه، آب شیرین کنی با قابلیت شیرین سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در روز احداث شد.
 
وی در همین راستا ادامه داد: با استفاده از ظرفیت خالی خط انتقال اجرا شده توسط شرکت چادرملو و اجرای ۶۰ کیلومتر خط انتقال جدید، ۲۰ میلیون متر مکعب آب شیرین سازی شده وارد استان یزد می‌شود.
 
مهران فاطمی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین قریب به ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن معادل تمام مخازن احداث شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ساخته شده و یا در حال احداث است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارنامه درخشان مردم با بصیرت روستاهای بخش مرکزی و اکرم آباد در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: ایجاد قدرت و امنیت ملی وابسته به حضور مردم و مشارکت بالا در انتخابات است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه حل مشکلات کشور تنها با حضور مردم میسر خواهد شد، عنوان کرد: دشمنان کشور بر اساس میزان حضور مردم و مشارکت در انتخابات تهدیدات خود را علیه تمامی قشرهای جامعه عملیاتی می‌کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات