دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان یزد عنوان کرد:

خط ملی اعتیاد؛ سامانه مشاوره به مردم در حوزه این آسیب اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان یزد خط ملی اعتیاد را سامانه ای برای پاسخگویی به سوالات مردم و مشاوره در این حوزه دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ علی محمد جوکار دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان یزد در حاشیه نشست این شورا به ریاست استاندار در گفتگو با خبرنگار حوزه معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گفت: یکی از نکات مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر؛ وجود چارچوب خاص در این زمینه است که باید به گونه ای عمل شود که چه در حوزه مقابله با عرضه مواد و چه در حوزه اقدامات قضایی و صدور آرا؛ مجازات بر حسب کاهش انگیزه افراد تعریف شود.

جوکار افزود: البته در حوزه درمانی هم در راستای "باز اجتماعی نمودن معتادان" و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص راه های پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد جدید به این آسیب اجتماعی نیازمند این چارچوب ها هستیم.

وی پیرامون مصوبات این جلسه هم ابراز داشت: مصوباتی نظیر تشکیل مستمر جلسات در شهرستان ها و معرفی خط ملی اعتیاد به تصویب رسید که مردم عزیز می‌توانند با تماس با شماره 09628 (ساعت تماس از 8صبح تا 8 شب) به صورت  رایگان تماس برقرار کرده و سوالات خود را در زمینه های مختلف از پیشگیری تا درمان اعتیاد را مطرح نموده و مشاوره بگیرند.

جوکار در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز و ضرورت برقرای امنیت شهرها بر ساماندهی معتادان متجاهر تاکید کرد و ابراز داشت: از ابتدای بهمن ماه رصد این افراد در سطح شهر و جمع آوری آنان با رعایت کامل پروتکل‌ها در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و در کنار جمع آوری نیز موضوع درمان و مراقبت های بعد از خروج در زمینه های اشتغال و خدمات آموزشی که عامل پایدارنگه داشتن آنان است به کمک بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات