خودکفایی استان یزد در تولید گوشت مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از قیمت 79 هزار تومانی گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: استان یزد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور است.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در حاشیه یکصد و هفتاد و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد اظهار کرد: استان یزد در زمینه تأمین گوشت سفید و جوجه‌ریزی در کشور رتبه سوم را داشته و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور است.
وی گفت: هرچند قیمت مصوب گوشت مرغ ۸۲ هزار تومان است، اما در حال حاضر، گوشت مرغ در استان یزد با قیمت تقریبی ۷۷ هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز برگزار شد، قیمت گوشت مرغ در استان یزد، به میزان ۷۹ هزار تومان مصوب شد که این نتیجه حمایت از تولید است.
وی با بیان اینکه میزان تولید تخم‌مرغ نیز مازاد بر نیاز استان یزد است، ادامه داد: سهمیه شکر به میزان مطلوب برای استان یزد در ماه مبارک رمضان اخذ شد. علاوه‌برآن به میزان یک هزار و ۲۰۰ تن شکر سهمیه صنفی و خانوار با نرخ دولتی اخذ شده که قرار است در سکوهای تنظیم بازار عرضه شود.
شاه‌حسینی در خصوص قیمت گوشت قرمز در استان یزد تصریح کرد: استان یزد تولیدکننده گوشت قرمز نبوده و واردکننده نهاده‌های دامی است.
وی با تأکید بر اینکه سیاست بلندمدت استان حمایت از تولید است، بیان کرد: یکی از کارهای در حال انجام، احیای واحدهایی هست که به هر دلیلی به تعطیلی کشیده شده‌اند؛ در شهرک کشاورزی و دام‌پروری چندین واحد تعطیل شده‌اند که رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد این واحدها در اولویت قرار دارد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد پیش‌بینی کرد: با تصمیمات و سیاست‌های اتخاذشده دررابطه‌با رفع مشکلات ناشی از کمبود گوشت قرمز در استان یزد، طی یک تا دو سال آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.
وی با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود گوشت قرمز در استان یزد اقدامات مختلفی صورت‌گرفته و در حال انجام است، گفت: سیاست کوتاه‌مدت، واردات گوشت و دام زنده و در نهایت تأمین گوشت قرمز موردنیاز استان است که ظرف ۲۰ روز آینده تأثیر آن را در تنظیم بازار گوشت قرمز شاهد خواهیم بود.
شاه‌حسینی گفت: فعلاً هفتگی بین ۲۰ تا ۴۰ تن گوشت وارد استان یزد خواهد شد.
وی دررابطه‌با عرضه گوشت قرمز از محل کشتارگاه‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوسفند زنده ۲۷۰ هزار تومان است و به طور طبیعی قیمت گوشت ۵8۰ هزار تومان خواهد بود؛ اگر کسی در این زمینه تخلف کند، دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات