استاندار يزد مطرح كرد:

خيرانديشي و خرد جمعي مؤثرترين پشتوانۀ بهبود سلامت اجتماعي

استاندار يزد در مراسم افتتاحيه نشست ملي خيّرين و توسعه اجتماعي گفت: الگوسازي از اقدامات ارزشمند خيّرين ، تقويت روحيه خيرانديشي و خردجمعي در جامعه موثرترين پشتوانۀ بهبود سلامت اجتماعي هستند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 24 آذرماه نشست ملي خيّرين و توسعه اجتماعي به ميزباني استان يزد با حضور استاندار يزد ، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، مشاور وزير كشور و معاون امور سازمان هاي مردم نهاد وزارت كشور، مشاور وزیر و قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، قائم مقام وزير و معاون اجتماعي وزير بهداشت، معاون وزير دادگستري و رئيس جامعه خيّرين كشور، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري،مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و جمعی از مسئولان استان در سالن اجتماعات هتل صفائيه يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تبريك هفته وحدت و خوش آمدگويي به مسئولان كشوري و خيّران ملي  بيان كرد:كشور ما با مردمي خيرانديش و مردم دار توانسته است اعتقادات، ايمان و تلاش خود را براي حفظ استقلال و توسعه اين مرز و بوم به دنيا معرفي کند و الگويي ارزشمند براي كشورهاي در حال توسعه باشد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: وحدت و همدلي مردم ايران در تمام زمينه ها خارچشمي براي افرادي است كه نمي توانند استقلال ايران اسلامي را بپذيرند و مي خواهند به آقائي خود ادامه دهند.
ميرمحمدي افزود: نظريه گفت و گوي تمدن ها و پيشنهاد ايران درباره جهاني عاري از خشونت و افراطي گري در مجمع عمومي سازمان ملل مورد تائيد جهانيان قرار گرفت كه اين امر نشان دهنده روحيه گفتگو، اخلاق مداري و مخالفت با جنگ و خشونت مردم ايران است.
وي گفت: گفت و گوي تمدن ها بر اين موضوع كه اعضاي جوامع بايد خيرانديش، همدل، همراه و همكار باشند تاكيد دارد و با پيروزي انقلاب اسلامي و هدايت هاي خردمندانه امام راحل و مقام معظم رهبري همدلي و وحدت در زمينه اي علمي، فضايي، سياسي و اجتماعي بروز و ظهور مستمر دارد.


الگوسازي تجربه هاي موثر در شناخت و مقابله با آسيب هاي اجتماعي


عالي ترين مقام اجرايي استان بيان كرد: گردهمايي خيّرين كشور در استان يزد كه مهد خير خواهي و مردم دوستي است فرصتي موثر براي ارائه ايده ها و تبادل تجارب براي شناخت و مقابله با آسيب هاي اجتماعي و الگوسازي در اين زمينه مي باشد.
ميرمحمدي ادامه داد: اين الگوسازي مي تواند توجه تمام اقشار جامعه را براي گسترش روحيه نوع دوستي و مسئوليت پذيري نسبت به اتفاقات اجتماعي معطوف داشته و مشاركت مردمي در زمينه خيرانديشي و خدمت به ديگران تقويت شود.
وي افزود: همواره كار خير بيشتر با هدف تامين نيازهاي عمومي از جمله ساخت آب انبارها، مساجد و مدارس صورت مي گيرد اما امروزه ضروت شناخت ساير نيازهاي جامعه به ويژه در حوزه مديريت و كاهش آسيب هاي اجتماعي احساس مي شود.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در زمان هاي مختلف نيازهاي عمومي به تناسب رشد جمعيت تغيير كرده است و امروزه نمي توان از طريق مسائل امنيتي ،زندان و ايجاد ساير محدوديت ها مسائل جامعه را مديريت كرد.
ميرمحمدي بيان كرد: بيكاري، اعتياد و طلاق از جمله آسيب هاي اجتماعي است كه با آن رو به رو مي باشيم و اين موضوعات براي جامعه اسلامي شايسته نمي باشد و بايد با هم فكري و همراهي تمام توانمندي هاي جامعه را در اين زمينه به كار گرفت.
وي افزود: بايد بررسي كنيم كه ريشه آغاز آسيب هاي اجتماعي از كجا شروع مي شود و برنامه ريزي ها را بر مبناي حفط كانون خانواده، اشتغال زايي و حمايت جوانان اجرايي كنیم.
استاندار يزد با اشاره به اينكه تمام افراد جامعه خواستار جايگاه احترام و شخصيت اجتماعي بالا هستند، گفت: افرادي كه با آسيب هاي اجتماعي رو به رو هستند نيز نيازمند حمايت و همراهي براي بازيابي جايگاه خود مي باشند.


يزد مهد خيّرين مردم دوست، صداقت و خيرخواهي است


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در استان يزد خيّرين متعددي در زمينه هاي مختلف از جمله مبارزه با آسيب هاي اجتماعي و ايجاد اشتغال همراهي ارزشمندي براي خدمت به جامعه داشته اند كه اين اقدامات بسيار شایسته  مي باشد.
ميرمحمدي يزد را به عنوان مركز ديانت ، فرهنگ و صداقت معرفي و بيان كرد: 35 درصد از مدارس استان يزد خيّري ساز هستند و بيمارستان ها، مراكز مشاوره و تحكيم خانواده، مراكز حفظ سالمندان و كودكان بي سرپرست متعددي نيز به همت اين عزيزان ساخته و به بهره برداري رسيده است.
استاندار يزد در پايان سخنان خود با مطرح كردن نياز استان يزد به مقاوم سازي و بازسازي 300 مدرسه ، 60  احداث مدرسه و 2 اردوگاه ترك اعتياد را مطرح و ابراز اميدواري كرد اين نشست فرصتي براي انجام اقدامات موثر در اين زمينه براي استان باشد.
گفتني است در اين نشست «علي شيشه بري» به نمايندگي از مجمع خيّرين استان يزد حضور مسئولان كشوري ، استاني و  خيّرين را به نشست ملی خيّرين و توسعه اجتماعي خير مقدم گفت و از تلاش هاي خانواده هاي شهدا، بانوان، اقليت هاي مذهبي َبراي حل موضوعات اجتماعي و ايجاد روحيه اميد و نشاط در جامعه تشكر كرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات