نمایندۀ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی:

خیّرین به حوزۀ آسیبهای اجتماعی توجه ویژه داشته باشند

محمدرضا تابش در نشست ملّی خیّرین و توسعۀ اجتماعی گفت: مجلس را یاری کنید تا اگر در جایی با نقص قانون مواجه‌ایم درصدد رفع نواقص باشیم؛ اگر خلأ قانونی وجود دارد در صدد پر کردن آن و هر جا قانونی است که به مرحلۀ اجرا در نمی‌آید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه 25 آذر ماه، دومین روز از نشست ملّی خیّرین و توسعه اجتماعی به میزبانی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم ‌نهاد وزارت کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت، معاون وزير دادگستري و رئيس جامعه خيرّین كشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، امام جمعه موقت یزد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و جمعی از مسئولان کشور و استان در سالن اجتماعات خیام هتل صفاییه یزد برگزار شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در نشست ملی خیّرین و توسعۀ اجتماعی گفت: اکنون توسعۀ اجتماعی به مقوله‌ای فراگیر تبدیل شده و این در حالی است که در گذشته بعضأ به این دغدغه‌ها بی‌اعتنایی شده است.
به گفتۀ «محمدرضا تابش» مطالعه و شناخت آسیب‌های اجتماعی و تشخیص ناهنجاری‌ها بر اساس ملاک‌های آماری، فردی و دینی حائز اهمیت است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که ایجاد بناها و فرآهم کردنِ بسترهایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته در ذهن خیّران کشور باشد.
وی با اشاره به وضعیت آمار طلاق، اعتیاد و تعداد زندانیان، گفت: هرچه خیّران مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در کانون توجه خود قرار دهند ارزنده‌تر است.
تابش به این سخن که هر کس به فردی حیات بخشد کسی است که به همۀ مردم حیات بخشیده است، اشاره کرد و برخورد مناسب اجتماع و اطرافیان را دارای نقش مهمی در بهبود وضعیت اجتماعی دانست.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اعلام حمایت و پشتیبانی کرد که در رفع مشکل خیّرین اقدام کند و اگر نیاز به مشارکت و تسهیلات و اصلاح برخی قوانین است مجلس در این زمینه همکاری کند.
وی در پایان سخنان خود گفت: اگر جایی با نقص قانون مواجه‌ایم درصدد رفع نواقص باشیم؛ اگر خلأ قانونی وجود دارد در صدد پر کردن آن و هر جا قانونی است که به مرحلۀ اجرا در نمی‌آید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.
گفتنی است نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با میزبانی استان یزد به مدت دو روز با اولویت دست‌یابی به راهکارهای تعامل دو جانبه با مشارکت خیّرین در حوزۀ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات