استاندار یزد در جمع دانشجويان:

دانشگاه كانون رشد و شكوفايي انديشه است

استاندار يزد گفت: دوران دانشجويي و دانشگاه كانون رشد، تعالي و شكوفايي انديشه است و همه دستاوردهاي بشر ناشي از همين شرايط است.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه دوشنبه 16 آذرماه مراسم گراميداشت روز دانشجو و تجليل از دانشجويان نمونه و برتر دانشگاه یزد با حضور استاندار ، رئیس دانشگاه یزد، مدیرکل حوزه استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسئولین دانشگاه يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم با گراميداشت روز دانشجو و ياد و خاطره شهداي دانشجو اظهار داشت: من هميشه خود را دانشجو می‌دانم، به دانشجو بودنم افتخار می‌کنم و وقتي در اين فضاي با طراوت نفس می‌کشم احساس شادابي می‌کنم.
‹‹سید محمد ميرمحمدي›› ادامه داد: همه اجتماع بايد براي ما دانشگاه باشد و لازم است هميشه در حال يادگيري و آموزش در اين محیط‌ها باشيم.
ميرمحمدي آزادگي و فضاي نقد دانشجویی را سبب شكوفايي انديشه دانست و تصریح کرد: اگر اين ویژگی‌ها با موانعي روبرو شود موجب سرخوردگي می‌گردد و لازم است فضاي دانشگاه فضايي آزاد، آرام و بالنده باشد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: ضروري است دانشگاه‌ها بازنده نگه‌داشتن ویژگی‌های ممتاز دانشجويي ازجمله آزادگي، عدالت‌خواهی، نقش‌آفرینی و مردم‌داری در جهت حفظ اتحاد و انسجام جامعه تلاش كنند.
وي بابیان نكاتي از دوران دانشجويي خود اظهار داشت: در زمان ما دانشجويان روحيه استكبارستيزي بالايي داشتند و برایشان قابل‌قبول نبود كه در مقابل زورگویی و چنگ‌اندازی ملت‌های بیگانه به ثروت و سرمایه‌ها ملي کشور سکوت کنند.
 
نقش‌آفرینی جنبش دانشجويي در عرصه‌های مختلف
 
ميرمحمدي با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجويان و جنبش دانشجويي در عرصه‌های مختلف تصريح كرد: جنبش دانشجويي قبل از انقلاب، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سازندگي كشور پرچم‌دار و از مدافعان سرسخت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده است و با عدالت‌خواهی، استكبارستيزي و دفاع از حقوق مردم نقش‌آفرینی فراوان كرده است.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به مردم‌داری دانشجويان اشاره كرد و افزود: دانشجويان هميشه همراز، همراه، هم درد و هم‌نشین مردم بوده و هستند و در تحقق منافع ملي و مصالح عمومي كشور نقش انكارناپذيري داشته‌اند.
وي يادآور شد: امروز ايران اسلامي مانند قدرت‌های جهاني در بخش‌های مختلف علمي رشد داشته و اين پیشرفت‌ها مديون فكر و انديشه دانشجويان است و در واقع گراميداشت روز دانشجو گراميداشت و ارزش دادن به علم و دانش است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: نبايد دانشجويان از اتحاد و انسجام داخلي و وحدت و يكپارچگي در دانشگاه‌ها غفلت دور شوند و ضروري است با اتحاد، همدلي و همبستگي از رخنه هرگونه مسائل تفرقه‌انگیز در محیط‌های دانشگاهي جلوگيري كنند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد تا مدال آزادگي، سربلندي، ايثار و استقامت كه توسط شهيدان دانشجو در روز 16 آذرماه 1332 بر سينه دانشجويان زده‌شده است توسط دانشجويان امروز به‌خوبی محافظت و پاسداري شود.
گفتني است در پايان اين مراسم از دانشجويان نمونه دانشگاه يزد در حوزه‌های مختلف علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي با اهداي لوح تقدير تجليل گرديد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات