استاندار یزد مطرح کرد؛

دانشگاه یزد از دانشگاه های پویا و سرآمد کشور/ لزوم تدوین مدلی جهت تقویت ارتباط چهره های علمی با مسئولان استان/ ضرورت برنامه ریزی جهت ایجاد زیرساخت های لازم در دانشگاه یزد

استاندار یزد استفاده از ظرفیت مشورتی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را یکی از موارد مورد تاکید رئیس جمهور برشمرد و گفت: بر این اساس تعریف ساز و کار برقراری ارتباط میان اعضای هیئت علمی دانشگاه با استاندار، نمایندگان مجلس، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه ها و فرمانداران در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اعضای هیات رئیسه دانشگاه یزد به منظور ارائه گزارش عملکرد دانشگاه و تشریح برنامه ها و راهبردهای سال 1403 و همچنین هم‌اندیشی در خصوص نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال با استاندار یزد دیدار کردند.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه یزد در سطح وزارتخانه مطرح می شود، اظهار کرد: توجه وزرا و معاونین به دانشگاه و مطرح شدن به عنوان یکی از گزینه‌های پذیرش طرح‌ها و برنامه‌های وزارتخانه‌ها از جمله نقاط قوت دانشگاه یزد است.
 
مهران فاطمی با اشاره به اینکه دانشگاه یزد به دلیل زنده و سرآمد بودن قابلیت قرارگیری در ترازهای بالاتری را داراست، گفت: این نقاط قوت وظیفه مدیران جهت تسریع و تسهیل مسیرهای پیشرفت دانشگاه را سنگین تر خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان رویکرد اصلی سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب امسال باید برای ایجاد رضایت فراگیر با نگاه افزایش سرمایه اجتماعی دولت تلاش شود؛ لذا این موضوع در اولویت دانشگاه نیز قرار گیرد.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: سبک برخورد و تکریم اساتید، دانشجویان و کارمندان و تکمیل پروژه های نیمه تمام منجر به رضایت مردم خواهد شد که این مهم در شورای اداری ابتدای سال نیز مورد تاکید رئیس جمهور قرار داشت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه یزد از زیرساخت های ایجاد شده طی دو دهه گذشته استفاده می شود، گفت: در صورت عدم چاره اندیشی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب، طی سال‌های آینده دانشگاه با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

فاطمی با تاکید بر حمایت مالی از دانشگاه یزد از محل اعتبارات ملی، مالیاتی و معادن، یادآور شد: بهره‌گیری از اعتبارات مالیاتی در حوزه پژوهشی، فناوری و نوآوری توسط مجموعه استان و استفاده از اعتبارات ملی توسط ریاست دانشگاه در حال پیگیری است.

استاندار یزد در ادامه استفاده از ظرفیت مشورتی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را یکی از موارد مورد تاکید رئیس جمهور برشمرد و گفت: بر این اساس تعریف ساز و کار برقراری ارتباط میان اعضای هیئت علمی دانشگاه و استاندار، نمایندگان مجلس، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه ها و فرمانداران در دستور کار قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات