به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در این همایش با اشاره به حوادث رخ داده بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این که مهم ترین رمز موفقیت 30 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبعیت محض و بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه است گفت: این در حالی است که همینک بسیاری از کشورهای منطقه به دلیل ضعف در مدیریت و رهبری صحیح و کارآمد، درگیر بحران می باشند. رئیس روابط عمومی استانداری یزد اضافه کرد: لذا باید قدر نعمت بزرگ ولایت فقیه را بدانیم و شکرگزار آن باشیم.
سید عبدالمجید قائم محمدی با بیان این که برخی از مدعیان پیروی از حضرت امام خمینی(ره) و قانون اساسی با قانون شکنی و بدعتگذاری زمینه آشوب و التهاب را در کشور فراهم آوردند اظهار داشت: در راهپیمایی روز قدس، متاسفانه عده ای با طرح شعارهای انحرافی، نامتعارف و ساختارشکن یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد تعرض قرار دادند و مدعیان دروغین قانون اساسی و امام راحل عظیم الشان(ره) نیز هیچگونه اعتراضی نکردند.
وی با بیان این که این عده حقیقتا اصول و آرمان های انقلاب اسلامی را قبول ندارند و قلبا به آن معتقد نیستند افزود: استفاده از شعار مقدس الله اکبر برای حمله به اماکن عمومی، صدور بیانیه های آشوب طلبانه، ایجاد خانه های تیمی برای بر هم زدن نظم عمومی جامعه، تبدیل کردن مهم ترین انتخابات ملت رشید ایران به خاطره ای تلخ، ایجاد شبهه نسبت به سلامت نظام اسلامی، سیاسی کردن مسائل حقوقی، بی توجهی به تذکرات رهبری نظام و سوء استفاده از نماد و رنگ سبز از جمله اقداماتی بود که توسط مدعیان دروغین قانون اساسی صورت پذیرفت. وی اضافه کرد: اما مردم به خوبی هوشیار هستند و پاسخ محکمی به آنان خواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی روابط عمومی ها در دوره جدید گفت: پیگیری منظم جلسات و مصوبات شورا به صورت 15 روز یکبار، بازدید اعضای هیات رئیسه از برخی از مراکز و ادارات، گلباران مزار شهدا در هفته دولت، برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی و اهداء لوح تقدیر و جوایز به رسم یاد بود، برگزاری نشست های متعدد با خانه مطبوعات، برگزاری چند مصاحبه مطبوعاتی به منظور معرفی شورای هماهنگی و ارائه پیشرفت ها و مصوبات آن، سرکشی به روابط عمومی های ادارات استان به صورت هفتگی به منظور بررسی نیازها، عملکرد و مشکلات روابط عمومی نهادهای استان، برگزاری سومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان بعد از حدود 5 سال وقفه و تشکیل کمیته های مختلف شورای هماهنگی روابط عمومی های استان از جمله اقداماتی است که در بحث ساماندهی و معرفی شورای هماهنگی صورت پذیرفته است.
قائم محمدی برگزاری دوره ها و همایشهای آموزشی با حضور مدیران روابط عمومی ها در شش نوبت، پیگیری به منظور راه اندازی نشریه و وبلاگ تخصصی روابط عمومی در شورای هماهنگی روابط عمومی و ارائه فرم نظرسنجی به مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص فعالیت روابط عمومیها و شورای هماهنگی روابط عمومی های استان را از دیگر فعالیت های هیات رئیسه شورای هماهنگی در بخش آموزش عنوان کرد.
وی فعال نمودن روابط عمومي ادارات شهرستانها از طریق برگزاری نشست های دوره ای و منظم در فرمانداری ها و اختصاص مکان ویژه برای دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و تجهیز این مکان را از دیگر اقدامات مهم شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در دوره جدید برشمرد.
قائم محمدی در پایان با اشاره به تاکیدات و دستورات استاندار یزد در گردهمایی اخیر مدیران دستگاههای اجرایی خواستار توجه ویژه به منظور تحقق  این رهنمودها شد. شایان ذکر است استاندار یزد در گردهمایی مدیران دستگاههای اجرایی که در محل اردوگاه امام جعفر صادق(ع) سازمان تبلیغات اسلامی منشاد برگزار شد با اشاره به اهميت روابط عمومي در زمينه اطلاع رساني به مردم، بر استفاده از انسان هاي توانمند در اين بخش تاكيد كرد و گفت: بايد به روابط عمومي ها بيشتر بها داده شود و ارتباط مديران و فرمانداران با مردم از طريق رسانه هاي گروهي افزايش يابد. 
 ارائه مباحث آموزشی در حوزه روابط عمومی ها از دیگر برنامه های این همایش به شمار می آمد.