درخشش هنر بر بستر حقيقت گرايي و همبستگي در استان يزد/همه هنرمندان استان زير يك سقف و براي تجلي هنري كه به دنبال حقيقت است تلاش كنند

« محمدعلي طالبي» به درخشش هنر استان يزد در سطح ملي و بين المللي بر بستر حقيقت گرايي و همبستگي اشاره كرد و گفت: ارزيابي و بررسي چهار دهه وضعيت و فعاليت هنر انقلابي در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب براي برنامه ريزي آينده مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، چهارشنبه شب ۲۱ فروردین ماه ۹۸، آيين تجليل از هنرمندان برگزيده سال 97، معرفي چهره برتر هنر اتقلاب در استان يزد و تجليل از پيشكسوتان عرصه هنر و ادبيات چهل سال گذشته،همراه با رونمايي از شش كتاب شعر، با حضور" محمد علی طالبی" و يادبود هنرمند شهيد «سيدجليل ساداتي» در سالن برق منطقه ای شهید عباسپور یزد برگزار شد.
استانداريزد در اين مراسم با تبريك اعياد شعبانيه عنوان كرد:جاي چنين برنامه ها و مراسم هايي كه هنرمندان را در رشته هاي مختلف گرد هم آوَرَد و از برترين ها تجليل كند در استان خالي بود و امروز به مناسبت هفته هنر انقلابي اين اتفاق با نام و ياد شهداي بزرگواري كه هنرمندان و هنردوستان ياد و خاطره آن ها را گرامي مي دارند،تحقق يافت.
«محمدعلي طالبي» افزود: اقدام نیکوییست که اين مراسم به نام و ياد شهيد آويني كه در جامعه و به ويژه در نگاه هنرمندان جايگاه برجسته اي دارند و شهيد ساداتي كه از شهداي هنرمند استان بوده نامگذاري شده است.
"طالبي" خاطرنشان كرد:لازم است كه در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب  وضعيت هنر را مورد ارزيابي دقيق قرار دهيم و پستي ها و بلندي هايي كه هنر كشور در این دوران  طي كرده را بررسي و براي مسير آينده برنامه ريزي كنيم.
وي گفت:كشور به مدد هنرمندان در رشته هاي مختلف توانست افتخارات بسيار زيادي را به دست آوَرَد و در استان يزد نيز به واسطه فضاي بسيار خوب و سالمي كه براي رشد هنر فراهم آمده،شاهد جوشش هنر در رشته هاي مختلف بوده ايم.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: مهم ترين ظرفيتي كه انقلاب براي هنر فراهم كرد، ايجاد بسترهايي براي رشد هنر در همه اقشار جامعه بود و هم اکنون نیز شاهديم كه هنر از محدود شدن به قشري خاص فاصله گرفته و وارد زندگي اقشار مختلف جامعه شده است.
"طالبي" افزود: با توجه به  اين ظرفيت مهم ، بسياري از هنرمندان توانستند فضاي كشور و جامعه را عرصه هنرمندي خود کنند و آثار بسيار خوبي را خلق نمایند كه  در معرض ديد و قضاوت مردم قرار گيرد و به شكلي اثرگذار، ايفاء نقش نمايد.
استاندار يزد يادآور شد: اميدواريم به نام هنر انقلابي همه هنرمندان استان زير يك سقف و براي تجلي هنري كه به دنبال حقيقت است تلاش كنند و  چه خوب است که در این مراسم، به جاي  خط كشي بين افراد و تقسيم  به انقلابي و غير انقلابي به  تعريف هنر، با نگاه اصالت و حقيقت پرداخته شده است.
طالبي در پايان با ابراز امیدواری برای موفقیت روزافزون هنرمندان استان عنوان كرد: هرگاه فضا براي فعاليت همه هنرمندان فراهم و زمينه براي همگرايي،همبستگي، همراهي و رقابت سالم و سازنده در بين جامعه هنری  وجود داشته باشد، ماحصل چنين رقابتي رشد هنر ورزي در استان  و خلق آثار فاخر و ماندگار در سطح ملي و بين المللي خواهد بود.

*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات