در تولید محتوا و نشر کتاب های حوزه دفاع مقدس به سلایق نسل جدید توجه شود

استاندار یزد با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس، ارزش های تغییر ناپذیری هستند اما زبان انتقال آنها میتواند تغییر کند، تصریح کرد: ضروری است در تولید محتوا و نشر کتاب های این حوزه به سلایق نسل جدید توجه شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به منظور بررسی و ارائه اقدامات انجام شده در این حوزه در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس در جامعه اظهارداشت: در حوزه تامین امکانات فیزیکی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، اقدامات بزرگی از جمله احداث پارک موزه دفاع مقدس در سطح استان و کشور انجام شده که ضروری است از ظرفیت آن ها برای تولید محتواهای ارزشمند در این حوزه استفاده شود.
وی بحث شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس را یک موضوع عام دانست و گفت: همه دستگاه های استان باید در فعالیت های خود، به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.
استاندار یزد با اشاره به تاکید وِیژه رهبرمعظم انقلاب در نشست مشترک با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان، به حوزه تالیف کتاب دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: یکی از محتوا های ارزشمند و ماندگار حوزه دفاع مقدس تهیه کتاب با محوریت شخصیت های جنگ، شهدا و سایر موضوعات مرتبط با این حوزه است که این اقدام می تواند به عنوان محتوای فرهنگی برای جامعه و آیندگان منتشر شود.
دکترطالبی با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس، ارزش های تغییر ناپذیری هستند اما زبان انتقال آن ها اندکی تغییر کرده است، تصریح کرد: ضروری است در تولید محتوا و نشر کتاب های این حوزه به سلایق نسل جدید توجه شود.
وی با اشاره به تامین اعتبار برای تالیف 60 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در سال آینده، اظهارداشت: برنامه ریزی ها برای رسیدن کتاب های این حوزه به مخاطبین خود، باید به گونه ای انجام شود که در جریان فرهنگی استان و کشور و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار باشد.
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش بر ساماندهی گلزارهای شهدا تاکید کرد.
دکتر طالبی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت دانشنامه دفاع مقدس استان یزد، از تامین اعتبار مورد نیاز برای چاپ این دانشنامه خبرداد.
تامین نیروی انسانی مورد نیاز اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تهیه کلیپ های معرفی شهدا و سرداران نام آور به همراه فیلم و عکس از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات