استاندار یزد:

در جامعه امروز به ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری نیازمندیم

استاندار یزد در مراسم جشن عاطفه‌های استان گفت: در شرایط فعلی به ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری از دوران کودکی و نوجوانی و در ابعاد مختلف جامعه، بسیار نیازمندیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در مراسم جشن عاطفه‌ها که صبح روز چهارشنبه دهم مهر ماه ۹۸ در مدرسه "برازنده مقدم" یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از همه دستگاه‌ها و مدارس مشارکت کننده در برگزاری این جشن نیکوکاری گفت: بسیار امیدوارم که اینچنین حرکات و برنامه‌هایی به تقویت روحیه نیکوکاری و خیری در جامعه کمک کند.
"طالبی" همچنین با بیان اینکه "خوشبختانه ارزش‌های انسانی و معنوی در جامعه ‌ما پررنگ است"، افزود: یکی از ارزش‌هایی که همیشه در جامعه ایرانی پاس داشته شده، نوع‌دوستی و نیکوکاری در مسائل مختلف است.
استاندار یزد با تاکید بر ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری از دوران کودکی و نوجوانی بین مردم و دانش‌آموزان، تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیار نیازمندیم تا این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف جامعه به توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور بیانجامد.
وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه بسترها و ظرفیتهای لازم در جهت انجام امور نیکوکاری در جامعه موجود است، گفت: این ظرفیت را با برنامه‌های متناسب با روحیه نیکوکاری و نوع‌دوستی می‌توانیم به فعلیت برسانیم و از این روحیه برای رفع برخی از مسائل و مشکلات استفاده کنیم.
"طالبی" همچنین برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها را زمینه‌ ای برای اینکه دانش آموزان و مسئولان بدانند چگونه به نیازمندان کمک کنند و این کمک‌ها با چه شیوه‌ ای به مصرف برسد دانست.
استاندار یزد سپس تاکید کرد: ممکن است دانش آموزانی که امروز با این روحیه آشنا می‌شوند در سالهای بعد و در قالب سازمان‌ها و تشکل‌های خیریه‌ نقش‌آفرینی نمایند و در کمک به جامعه و اقشار خاص فعالیت کنند.
وی همچنین وظیفه و مسئولیت مسئولان ارگان‌های مختلف در فراهم کردن فضا برای همدلی، همراهی و کمک به اقشار مختلف جامعه را، امری مورد نیاز ‌و ضروری دانست.
استاندار یزد در پایان سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این جشن گفت: امیدوارم همچنان که در درس و تحصیل موفق هستید در کمک، مساعدت و همراهی با هم‌نوعان خود موفق و پیروز باشید و درساختن ایران و جامعه‌ای آباد با کمترین نیازمندی و مشکل در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای اساسی، گامی بلند بردارید.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات