در راستای بهره وري منابع آب و مديريت دانش، دومين جلسه كارگروه خشكسالي برگزار شد

دومين جلسه كارگروه خشكسالي و مديريت منابع آبي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي، دومين جلسه كارگروه خشكسالي و مديريت منابع آبي با حضور مديران كل مديريت بحران و برنامه ريزي بودجه و تحول اداري استانهاي يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي و دبيران اجرايي و تسهيل گران مديريت دانش استان هاي مذكور در وزارت كشور برگزار شد.
در اين جلسه مديركل مديريت بحران استان يزد به عنوان رئيس و مديركل مديريت بحران استان كرمان به عنوان نائب رئيس كارگروه خشكسالي و مديريت منابع آبي مشخص گرديدند.
محمد علي ملك زاده هدف از برگزاری این جلسه را بررسی برنامه استانها و ارائه آمارهای مربوط به منابع آبی بيان نمود.
مديركل مديريت بحران استان يزد با بیان اینکه طی یک سال گذشته اکثر مناطق کشور سهم بارشی خود را دریافت نکرده‌اند و آثار کم‌بارشی‌ها و کمبودها در طبیعت باقی می‌ماند، اظهارکرد: بارش‌هایی که کشور دریافت می‌کرد، وارد طبیعت می‌شد، چرخه آب تجدیدپذیر را ایجاد می‌کرد و موجب تقویب آب‌های زیر زمینی می‌شد اما در سه سال اخیر بر اثر خشکسالی هیچکدام از این جریانات رخ نداد.
وی درباره «خشکسالی در بازه زمانی شش ماهه» گفت: طی شش ماه گذشته نیز نیمه‌شرقی کشور، جنوب، شمال شرق و مناطق مرکزی تا سواحل گیلان، مناطق شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خشکسالی شدید تا بسیار شدید را تجربه کرده‌اند.
محمد علي ملك زاده در پایان تصریح کرد: از نظر کلی هوای کشور گرم‌تر شده است و این گرمایش در تمام دنیا همچنان ادامه دارد و حتی تمام جهان را نیز نگران کرده است.
لازم بذكر است: خشکسالی هر ساله موجب کاهش سریع جریان‌های سطحی، افت مخازن زیرزمینی، فرسایش آبی، بادی و خاکی، تغییر کیفیت منابع آب و خاک و افزایش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی و نشست زمین می‌شود و از این رو  ارزیابی خشکسالی و دوره‌های آن برای کاهش اثرات و مدیریت خطرات این پدیده ضروری است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات