استاندار یزد :

در راستای تحقق شاخص‌های حکمرانی خوب بهترین فضا برای فعالیت دیوان محاسبات استان فراهم شود

استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان با بیان اینکه شفافیت، مبارزه با فساد، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و حاکمیت قانون، شاخص‌های اصلی حکمرانی خوب است، خاطر نشان کرد: باید بهترین فضا برای فعالیت دیوان محاسبات استان برای تحقق این شاخص‌ها فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌عصر سه‌شنبه یکم مرداد ‌ماه ۹۸، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن عمرانی" معاون امور حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور، "شمس" مدیرکل هماهنگی امور استانهای دیوان محاسبات، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر طالبی" رئیس بازرسی کل استان، "‌عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای شورای اداری استان در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر "بهزاد فلاطون زاده" مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان وی را فردی همراه، ‌همدل، اهل تعامل و در عین حال ناظر‌ی دقیق در حوزه مسئولیت خود دانست و گفت: با این نوع نگاه و راهبردی که دیوان محاسبات استان داشت توانستیم در حوزه های مختلف بسیار خوب عمل کنیم و نگاه کارشناسی مناسبی در دیوان محاسبات استان شکل گرفت.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: تغییر مدیریت در یکی از دستگاه‌های محوری استان که می تواند در کنار همه دستگاه های دیگر قرار گیرد در شرایطی که مجموعه مدیران استان با تعامل، همکاری و همراهی خیلی خوبی با یکدیگر در حال تلاش برای رشد و توسعه استان هستند، دغدغه ای برای مدیریت ارشد استان بو‌د اما با انتخاب "سهراب شکربیگی" که فردی با تجربه ‌است این نگرانی ها برطرف شد و امیدواریم همین مسیر همکاری و تعاملی که داشتیم و در عین حال مسیر عمل به وظایف و مسئولیت‌های دیوان محاسبات استان که برای همه مدیران نیز بسیار مهم است، ادامه یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه شفافیت، مبارزه با فساد، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و حاکمیت قانون از شا‌خص های اصلی حکمرانی خوب است و همه جزو مسئولیت ها و وظایف دیوان محاسبات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بهترین فضا برای فعالیت دیوان محاسبات استان در راستای تحقق این شاخص ها فراهم شود.
"طالبی" افزود: این کوچکترین انتظاری است که به عنوان استاندار یزد می توانم از دیوان محاسبات ‌استان داشته باشم تا این نهاد حداقل ما را که شعارمان تحقق حکمرانی خوب در استان است کمک کند و بتوانیم عملکرد خوبی را از مجموعه ادارات و دستگاه‌های دولتی استان در این شاخص ها شاهد باشیم.
استاندار یزد گفت: دستگاه های نظارتی استان باید بین سوء‌استفاده های شخصی و حیف و میل اموال عمومی با فعالیت‌هایی که در حقیقت در راستای منافع مردم، تامین حقوق دولت و توسعه استان می خواهد صورت گیرد تفاوت قائل شوند، همچنان که تا الان نیز چنین بوده است.
‌وی خطاب به مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اداری استان تاکید کرد: بعضاً با موضوعات و مسائلی مواجه می‌شویم که در گوشه و کنار‌ از برخی مدیران شنیده می شود برای انجام اموری که مطلوب توسعه استان و مورد تاکید مدیریت ارشد ‌استان است با مانع دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات روبه‌رو هستیم اما ما هیچ بهانه ای را از مدیری در این رابطه نخواهیم پذیرفت مگر اینکه آن مدیر مانع‌تراشی دیوان محاسبات یا سازمان بازرسی را به خود من انتقال دهد و قانع شوم واقعاً چنین موضوعی فراروی مدیر دستگاه وجود دارد.
استاندار یزد ادامه داد: نباید خدای نکرده وجود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان برای کار نکردن و انجام ندادن اموری که به نفع استان، مردم و رشد و توسعه هرچه بهتر یزد می باشد، بهانه شود و لازم است تعامل ما با سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی استان آن قدر خوب باشد که بتوانیم برخی از مسائل و موانعی که دوستان در این راستا و با این نگاه دارند را رفع کنیم.
"طالبی " در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همه توان و استفاده از ‌تمام ظرفیت‌های استان و حمایت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در مسیر تامین منافع مردم، حقوق دولت و اهدافی که در راستای رشد و توسعه استان داریم، به خوبی عمل کنیم.
گفتنی است در این مراسم "سهراب شکربیگی" به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد معرفی و از تلاش‌ها و خدمات "بهزاد فلاطون زاده" مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات