در نشست هم‌اندیشی رئیس جهاد کشاورزی و معاون استاندار یزد چه گذشت؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی با معاون اقتصادی استاندار یزد، در خصوص مسائل واردات شتر ، تولید ماهی تیلاپیا و صندوق حمایت بخش کشاورزی استان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با معاون اقتصادی استاندار یزد در جهت پیگیری مطالبات و ارائه راهکار در خصوص مسائل واردات شتر، تولید ماهی تیلاپیا و صندوق حمایت بخش کشاورزی استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ضمن اشاره به یکی از محورهای سند تحولی «یزد نوین» دررابطه‌با توسعه اکولوژیک پرورش شتر تأکید کرد که این مهم به طور ویژه، توسط سازمان جهاد کشاورزی در دستور اقدام قرار گرفته است.

سازمان جهاد کشاورزی یزد برای حمایت و توسعهٔ پرورش شتر در استان اقدام به واردات ۱۰ نفر شتر نر از نژاد اصیل عربی با حق بهره‌برداری ۱۰ساله از این نژاد برتر کند تا اقدامات اصلاح نژادی آسان‌تر انجام گیرد.

مقام اول استان یزد در تولید ماهی تیلاپیا

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه بافق قطب مهم تولید ماهی تیلاپیا در منابع آبی کشور است، تصریح کرد: در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه‌ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحد‌های تولیدی استان یزد، تکثیر و به متقاضیان تحویل داده شد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر واحد‌های تکثیر تیلاپیا، بچه‌ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استان‌های مجاز به پرورش این‌گونه، به متقاضیان عرضه می‌کنند.

در ادامه این نشست در خصوص مسائل و مشکلات صندوق حمایت بخش کشاورزی استان که زیر مجموعه جهاد کشاورزی استان است، بحث و تبادل نظر شد.

شایان به ذکر است مدیران دستگاه‌های گمرک، دامپزشکی و صمت استان در این نشست حضور داشتند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات