‌استاندار یزد:

دستگاه قضایی به گسترش مسئولیت‌پذیری در استان کمک کند

استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، با اشاره به مطلوب بودن میزان آرامش و امنیت در استان، از دستگاه قضایی خواست به ‌گسترش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان استان به مردم و رسانه‌ها کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه یازدهم تیر ماه ۹۸، "محمدعلی طالبی" در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که با حضور "حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری" دادستان کل کشور در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، گفت: هیچ تصمیمی خارج از نظر جمعی در شورای تامین استان یزد گرفته نشده و این امنیت و آرامش مطلوب استان مرهون همکاری و تلاش همه‌جانبه دستگاه ها در بخش‌های مختلف است.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: در طول شش سال گذشته و در خلال جلسات شورای تامین ‌استان، حتی یک مورد هم نبوده که استاندار از حق قانونی خود برای تصمیم‌گیری بر خلاف نظر دیگر اعضاء استفاده کند و همواره اصل بر همفکری، تعامل و رای مشورتی همه اعضاء گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه "می توان گفت این موضوع در کل کشور بی‌نظیر است"، ‌افزود: دادستان سابق مرکز استان نهایت همکاری را با مجموعه مدیریت ارشد استان و شورای تامین داشته است.
"طالبی" خاطرنشان کرد: بومی بودن، اشراف به مسائل استان، اشراف به ‌موضوعات قضائی و همچنین جوان بودن از جمله ویژگی‌هایی است که در دادستان جدید یزد وجود دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: به عنوان جوان ترین استاندار کشور، از اینکه دادستان یزد و همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان، جوان ترین دادستان و فرمانده سپاه در کل کشور هستند بسیار خوشحال هستم و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالا و همچنین اعتماد به جوانان در استان یزد است.
وی ادامه داد: امیدوارم استان یزد نمونه‌ای برای تمام کشور در عرصه اعتماد به جوانان برای برقراری امنیت، ‌عدالت و آرامش باشد و بتوانیم بیش از پیش به ظرفیت جوانان اعتماد نماییم.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه نباید انتظارات را از دادستان بالا ببریم، ‌ادامه داد: در بعضی مواقع در کوچک ترین موضوعات علاقه مند به ورود دادستان به مسائل هستیم در صورتیکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که این انتظارات به فرار از مسئولیت برخی مسئولان منجر نشود.
"طالبی"خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان باید به گسترش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان به مردم، رسانه‌ها، نمایندگان مردم و نهادهای نظارتی کمک کند و همه در هر جایگاهی که هستند بپذیرند که باید مسئول اقدامات و فعالیت‌های خودشان باشند.‌
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه با تغییرات اخیر‌ی که در دستگاه قضایی استان شاهد هستیم به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های درونی این مجموعه توجه شده  که این مهم نشان دهنده شایستگی نیروهای قضایی در استان یزد است.
گفتنی است در اين نشست «علی اکبر شمس» دادستان سابق به سمت قائم مقامی ريیس کل دادگستری استان یزد ارتقاء یافت و «محمدرضا حدادزاده» نيز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معرفی شد.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات