دستگاه ها زمینه های نقش آفرینی سمن ها در عرصه های مختلف را فراهم کنند

استاندار یزد با بیان اینکه ظرفیت های علمی و اجرایی سازمان های مردم نهاد می تواند به خدمت دستگاه های اجرایی در آید، افزود: دستگاه های اجرایی باید در کارگروه ها و کمیسیون های کاری خود از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره برداری و شرایط لازم برای فعالیت سمن ها را فراهم کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در  نشست مشترک با نمایندگان گروه های تخصصی سازمان های مردم نهاد که به منظور بررسی مسائل این سازمان ها در سالن  کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه، اظهارداشت: همه ادارات و دستگاه مختلف استان باید حمایت و پشتیبانی های لازم را از این سازمان ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های علمی و اجرایی سازمان های مردم نهاد می تواند به خدمت دستگاه های اجرایی در آید، افزود: دستگاه های اجرایی باید در کارگروه ها و کمیسیون های کاری خود از  ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره برداری و شرایط لازم برای فعالیت سمن ها را فراهم کنند.
دکتر طالبی بر لزوم‌ بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی برای معرفی سازمان های مردم نهاد برتر تاکید کرد و اظهارداشت: با این اقدام علاوه بر ایجاد انگیزه بین سازمان های مردم نهاد، الگو سازی لازم برای فعالیت های اجتماعی در جامعه شکل می گیرد.
استانداریزد بحران ها و مسائلی که جامعه را  تحت تاثیر خود قرار می دهد فرصتی برای خلق و نمود بیش از پیش توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: نقش آفرینی تشکل ها و سمن ها و انجام فعالیت های سازمان یافته آن ها در چنین شرایطی از اهمیت بسزایی بر خوردار است.
وی افزود: از طرفی آن ها می توانند با همکاری دستگاه های دولتی حداکثر استفاده را  جهت کمک به جامعه و مردم داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نباید از فرصت مفاهمه در موضوعات تخصصی غافل شد، خاطرنشان کرد: ممکن است اختلاف دیدگاه در مورد برخی از موضوعات و حوزه هایی همچون میراث فرهنگی، محیط زیست و دیگر موضوعات حوزه توسعه ای استان وجود داشته باشد اما این اختلاف نظرها با برپایی نشست های تخصصی و روشنگری در خصوص ابعاد مختلف موضوع قابل حل است.
دکتر طالبی با اشاره به دغدغه برخی از سازمان های مردم نهاد در  خصوص مسائل مربوط به اتباع خارجی، تصریح کرد: برپایی جلسات مشترک با حضور دستگاه های مرتبط و اتخاذ تصمیمات لازم در زمینه کودکان اتباع و مسائل مربوط به درمان آن ها، یکی از راهکارهایی است که می توان در این حوزه دنبال کرد.
 
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برقراری ارتباط و تعامل این سازمان ها با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این صورت نمایندگان استان می توانند علاوه بر پیگیری موضوعات در سطوح ملی، زمینه ساز ایجاد همگرایی در رابطه با بعضی از موضوعات در حوزه های انتخابیه خود شوند.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه بین سمن های خیریه، خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان های مختلف استان همکاری و همراهی های لازم را در راستای فعالیت ها و اهداف سازمان های مردم نهاد و در چارچوب مواردی که در  اساسنامه آن ها قید شده، داشته باشند.
دکتر طالبی اظهارداشت: امیدواریم با جدیت و همدلی سازمان های مردم نهاد، شاهد شکل گیری فعالیت های خوب و موثری برای جامعه باشیم.
استانداریزد با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر اظهارداشت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جهت جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کرد.
وی همچنین خطاب به نمایندگان تشکل ها، بر فراهم کردن زمینه حضور نیروهای متعهد، متخصص  و افرادی که نگاه اجتماعی به موضوعات مختلف دارند در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد.
تعمیر و تجهیز خانه سازمان های مردم، ایجاد انگیزه بین سازمان های مردم نهاد، واگذاری اجرای برخی از طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادها به تشکل‌های مردم نهاد، تعیین رابط برای راهنمایی و ارائه آموزش های لازم در زمینه، مباحث مالیاتی مرتبط این سازمان ها و آموزش و توانمند سازی سمن ها و تشکل ها از دیگر مواردی مطرح شده در این نشست بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات