دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برای تمامی دستگاه ها در بحث کودکان کار و خیابان شرح وظایف مشخص شده و هر کدام یک ماموریت ذاتی دارند که باید به سهم خود در این موضوع ایفای نقش نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه کمیته کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی استان یزد با حضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور برگزار شد گفت: در بحث کودکان کار و خیابان دستگاه ها باید در این موضوع وظایف ذاتی خود را جدی تر دنبال نمایند و اقدام به کمک دستگاه های اصلی و دخیل در این رابطه از قبیل بهزیستی و آموزش و پرورش نمایند.

وی ادامه داد: برای تمامی دستگاه ها شرح وظایف مشخص شده و هر کدام یک ماموریت ذاتی دارند که باید به سهم خود در این موضوع ایفای نقش نمایند.

عزیزی افزود: بررسی ها نشان می دهد کودکان کاری که در استان یزد حضور دارند عمدتا از اتباع بیگانه هستند که در این زمینه عزم جدی همه ی مسئولین برای حل این مسئله را می طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کودکان کار به صورت یک شبکه هدایت می شوند و به سمت تکدی گری هدایت شده اند و به نوعی از آنان سوء استفاده می شود که ضرورت دارد در این زمینه شبکه ها شناسایی و با عوامل آنها برخوردار لازم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تکدی گری را از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور کودکان کار و تکدگری از سوی برخی از آنها در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی با برنامه ریزی و اجرای صحیح از این پدیده جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات