معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

دهه فجر تبلور اعتماد، انسجام و مشاركت حداكثري مردم باشد

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: ایام‌الله دهه فجر بايد تبلور اعتماد، همدلي، انسجام ملي و مشاركت حداكثري ملت ايران باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه 27 آبان ماه نشست ستاد بزرگداشت 37 سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان و اعضاي کمیته‌های تخصصي اين ستاد در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه اظهار داشت: پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بزرگ‌ترین رويداد در تاريخ سرزمين ايران و واقعه‌ای است كه دستاورد خون شهداي گران‌قدر انقلاب اسلامي است و براي حفظ اين انقلاب در دفاع مقدس و وقايع ديگر نيز شهدايي را تقديم کرده‌ایم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: انقلاب اسلامي و صحنه پيروزي شكوهمند آن صحنه تجلي مشاركت مردم در تعيين سرنوشت خودشان بوده و به‌نوعی شكوه برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر بايد متناسب اين شأن و جايگاه والاي انقلاب اسلامي باشد و بايد در تدوين برنامه‌ها به اين مهم توجه ويژه شود.
وي با اشاره به اينكه دهه فجر امسال در آستانه دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي واقع‌شده است افزود: در آن مقطع زماني فضاي كشور و استان، فضاي انتخاباتي دارد و در آستانه فعالیت‌های تبليغاتي نامزدهاي انتخابات قرار داريم.
طالبي بابیان اينكه اين تقارن می‌تواند هم فرصت و هم تهديد باشد تصريح كرد: فرصت اين هم‌زمانی بايد استفاده از ظرفيت ايام دهه فجر براي جلب مشاركت حداكثري مردم و اعتمادسازي در جامعه براي حضور باشكوه مردم در انتخابات باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: تهديدهاي اين تقارن نيز بايد موردتوجه قرار گيرد و نبايد اجازه دهيم فضا به‌گونه‌ای باشد كه افرادي با سوءاستفاده از اين فضا براي بهره‌برداری‌های خاص تبليغاتي استفاده کنند.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي و دهه فجر مناسبتي است كه به همه مردم و اقشار مختلف جامعه متعلق است و فضاي سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و اين ايام بايد صحنه تبلور همدلي وحدت ملي و حضور حداكثري ملت ايران به معناي واقعي كلمه باشد.
طالبي با تأكيد بر ضرورت نگاه جديد و نوآوري در برنامه‌های بزرگداشت 37 سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: بعضي از کمیته‌های ستاد بزرگداشت به سمت برنامه‌های خلاقانه و مبتكرانه گام برداشته‌اند اما لازم است اين برنامه‌ها شكل عمومی‌تری به خود بگيرد و طيف گسترده‌تری از مخاطبان را پوشش دهد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار افزود: ضرورت دارد نسل كودك، نوجوان و جوان ما با انقلاب اسلامي و مفاهيم عميق آن دوران بيشتر آشنا شوند زيرا در اين زمينه داراي مشكل هستيم و برخي از برنامه‌هایی كه در اين راستا اجرا می‌شود مخاطبين محدودي دارد.
وي تصريح كرد: شايسته است برنامه‌های تدوین‌شده در حوزه نوجوانان و جوانان به‌گونه‌ای باشد كه نسل جوان خود را در اجراي اين برنامه‌ها سهيم و شريك بدانند و با توجه به اقتضائات خاص اين قشر همراه با یک‌زبان جديد دستاوردهاي انقلاب به نوجوانان و جوانان معرفي شود.
 
ضرورت برگزاري برنامه‌های نشاط‌آفرین
طالبي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: برنامه‌های ويژه بزرگداشت سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بايد براي اقشار مختلف مردم و نسل جوان نشاط‌آفرین باشد زيرا با برگزاري برنامه‌های مفرح و بانشاط زمينه حضور بيشتر نسل جوان را فراهم خواهيم نمود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اظهار داشت: رويكرد تمام برنامه‌ها بايد بر روي دو محور مشاركت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و تطابق برنامه‌ها با شعار سال ‹‹همدلي و هم‌زبانی، دولت و ملت ›› استوار باشد و استانداري يزد نيز اين آمادگي را دارد كه پس از ارزيابي از برنامه‌های اجراشده در استان با اين دو محور از برترین‌ها تقدیر کند.
وي ادامه داد: تكريم و تجليل از رهبران انقلابي و كساني كه در مبارزات انقلابي در استان يزد فعال بوده‌اند ازجمله برنامه‌هایی است كه می‌تواند در ایام‌الله دهه فجر اجرا شود زيرا بعضی‌اوقات برخي از اسامي در سايه اسامي ديگر گم می‌شوند و به افرادي كه اتفاقاً نقش بسيار پررنگي در شکل‌گیری و هدايت برنامه‌های انقلاب داشته‌اند توجه نمی‌شود و به برنامه‌هایی نظير گردهمايي زندانيان پيش از انقلاب و بعضي جلسات خاطره گويي اكتفا می‌شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: تمام کمیته‌های تخصصي، دستگاه‌ها و نهادهاي استان در تدوين و اجراي برنامه‌های جذاب، نو و مبتكرانه موفق باشند و مراسم بزرگداشت ايام دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران باشکوه هرچه بيشتر برگزار شود.
در ابتداي اين جلسه رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان ضمن تأكيد بر اجراي برنامه‌های همراه با خلاقيت و نوآوري ويژه بزرگداشت 37 سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: 21 كميته براي برگزاري برنامه‌های ستاد بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي پیش‌بینی‌شده است و شعار امسال تداوم اقتدار و عزت انقلاب اسلامي در پرتو ولايتمداري و همدلي و هم‌زبانی دولت و ملت است.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فخرالديني» افزود: ستادي قوی‌تر از ستاد دهه فجر وجود ندارد زيرا اين ستاد متعلق به همه اقشار جامعه و نسل‌های مختلف ايران اسلامي هست.
گفتني است در اين جلسه هرکدام از نمايندگان و اعضاي کمیته‌های تخصصي به بيان دیدگاه‌های خود در ارتباط با برگزار شدن باشکوه مراسم بزرگداشت 37 سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي پرداختند.
 
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات