استاندار یزد:

دهه چهارم انقلاب تداعی کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد/ لزوم توجه جدی فرمانداران به برنامه دهه مبارک فجر

استاندار یزد در نشست ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: رفتار ما در دهه چهارم پیروزی انقلاب می بایست تداعی‌کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سرپرست اداره کل حوزه استاندار و جمعی از مدیران عضو این ستاد در محل تالار اندیشه استاندار یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: ایشان به‌عنوان فردی که سبب ادامه نهضت حسینی بود، نمونه و اسوه‌ای کامل برای همه نسل‌ها است.
«محمود زمانی قمی» در ابتدای سخنانش با اشاره به ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت این ایام افزود: دوام و بقای نهضت انقلاب اسلامی و ثمره همیشه جاویدش، جمهوری اسلامی را از خداوند متعال مسئلت کرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه‌های مصوب ستاد و کمیته‌های آن لازم اجراست؛ عنوان کرد: ضرورت دارد تا نمادهای مذهبی و مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی که مورد اعتماد جامعه هستند به میدان بیایند و وظیفه برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر را بر عهده بگیرد.
زمانی قمی تصریح کرد: علاوه بر سازمان‌های مردم‌نهاد لازم است ارکان اصلی اقتصادی استان نظیر اصناف و تولیدکنندگان نیز به‌صورت جدی در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضورداشته باشند و نقش بهینه خود را ایفا کنند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها با جدیت امور مرتبط با ستادهای دهه فجر را دنبال کنند؛ تأکید کرد: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که ثمره انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به‌عنوان یک اولویت در دستور کار فرمانداران قرار داشته باشد و با هماهنگی با ستاد مرکزی استان اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را یکی از برنامه مهم این دهه دانست و افزود: توجه به ایتام تحت حمایت سازمان‌های حمایتی نیز از مواردی است که می‌بایست موردتوجه مدیران و دست‌اندرکاران نظام اسلامی قرار گیرد.
استاندار یزد بابیان این حضرت علی (ع) در طول حکومت پرافتخارش همواره به فکر یتیمان بود و شخصاً به آن‌ها رسیدگی می‌کرد؛ اظهار داشت: ما نیز به پیروی از مولای خود ملزم به رسیدگی از ایتام هستیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بعضاً مدیران دچار روزمرگی می‌شوند و لازم از این وضعیت خارج شوند؛ عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا و سرکشی به یتیمان ازجمله اقداماتی است که سبب تازه شدن روح و روان آدمی می‌شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه به‌زودی بخشنامه‌ای از برنامه‌ها و الزامات اجرایی دستگاه‌های اجرایی استان در دهه مبارک فجر به دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌شود؛ افزود: به‌طور جد رعایت مفاد این بخشنامه را مدنظر خواهیم داشت و از طریق مکانیسم نظارتی این مهم را دنبال خواهیم کرد.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه قبل و بعد از ظهور انقلاب اسلامی و اشاره به این‌که قبل از انقلاب اسلامی دنیا به دو قطب امریکا و شوروی تقسیم‌شده بود؛ گفت: یکی از این دو قطب دین را نفی می‌کرد و دیگری معتقد بود که دین می‌بایست در خانه بماند و به‌جای آن ارزش‌های مدنظر ما در جامعه اجرا شود.
وی ادامه داد: در این هنگام انقلاب اسلامی بروز و ظهور کرد و این مسئله را طرح کرد که دین کارآمد است و می‌تواند جامعه را اداره کند، مردم حامی آن شدند و با رهبری شخصیتی تاریخی و بی‌نظیر در قرن حاضر به پیروزی رسید تا مدلی جدید از حکومت‌داری را ارائه کند.
استاندار با اشاره به اینکه وارد 40 سالگی انقلاب اسلامی‌شده‌ایم و 40 سالگی به معنای رسیدن به بلوغ است تأکید کرد: رفتار ما در دهه چهارم پیروزی انقلاب می بایست تداعی‌کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد ولازم است نشان دهیم که در همه عناصر به بلوغ رسیده‌ایم.
زمانی قمی عنوان کرد: جریان‌هایی که انقلاب اسلامی آن‌ها را کنار زد همواره در تلاش هستند تا ثابت کنند مدلی که انقلاب ایران بر پایه جریان اسلام ارائه کرد، مدلی کاملی نیست و کارآمدی لازم را ندارد، لذا ما مدیران و مسئولان می‌بایست در برابر این اقدامات هوشیارانه عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اقدامات در قالب جریان آدم کشی و تکفیری بروز کرد و در نظر داشت که تا خشونت و اسلامی هراسی را ترویج دهد که خوشبختانه موفق نشد و شکست خورد.
استاندار یزد در پایان سخنانش بابیان اینکه لازم همه تلاش کنیم تا کارآمدی نظام و جمهوری اسلامی را نشان دهیم؛ گفت: ظاهر جامعه، باطن مسئولین است و برای اینکه بتوانیم این انقلاب را به نسل سوم بشناسیم لازم است تا ابتدا رفتار خودمان را اصلاح کنیم و بعدازآن تلاش کنیم تا گسست بین نسلی را برطرف نماییم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات