معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

دولت الکترونیک راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با اشاره به اهمیت وجود دولت الکترونیک برای جلوگیری از فسادهای اداری، ‌تاکید کرد: دولت الکترونیک نجات دهنـده کشور از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، پنج شنبه شب ۱۳ دی ماه مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان (کامیتکس) با محوریت شهر هوشمند با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "علی وحدت" رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و مدیران استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار شد.‌
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این مراسم بیان کرد: امسال ویژگی های خاصی بر‌ای این نمایشگاه به وجود آمده است که حضور ٤٦ استارت آپ فعال، ٤٥ شرکت خصوصی و ٢١ دستگاه دولتی دارای خدمات الکترونیک به عنوان این ویژگی است.
"‌علی زینی وند" ‌ادامه داد: اگر ‌در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوتاهی داشته باشیم بیشتر ضرر می کنیم زیرا الان در کشورهای کوچک و غیردموکراتیک در حوزه های ‌Ict و ‌It رقم های سرمایه گذاری بالا و برنامه ریزی های راهبردی دارند که نشان از اهمیت آن است و ایران نیز باید با استفاده از نیروی انسانی فعال موجود در این زمینه گام های موثری بردارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تصریح کرد: همه مدیران ما باید فهم و دانش درستی در زمینه فناوری اطلاعات در داخل و خارج از کشور داشته باشند تا بتوانند در زمان های مناسب تصمیم گیری های درستی داشته باشند.
زینی وند افزود: دولت الکترونیک نجات دهنده کشور است که در این راستا نیز ریاست محترم جمهوری تاکید ویژه ای بر تحقق آن دارد.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اقتصادی به دلیل وجود امضاهای طلایی رانت زا و فسادزاست که ما می توانیم با ایجاد دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن کارها از رانت اطلاعاتی که در اختیار عده ای قرار می گیرد، جلوگیری کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بیان کرد: در حوزه کسب و کار نیز راه نجات ما کمک به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست.
وی افزود: متاسفانه ما شاهد افزایش فارغ التحصیلان بیکار در جامعه هستیم که راهکار مقابله با آن ایجاد استارت آپ هاست که می توان با تقویت این شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به گونه ای فعال گام برداشت.
زینی وند در پایان سخنان خود گفت: هیچ اداره ای در استان حق ایجاد مانع برای کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان را ندارد و لازم است از آنها حمایت ویژه ای داشته باشند.


ظرفیت بالای استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری نیز درمراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت های بالای استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: حضور شرکت های مختلف در این نمایشگاه نشان از توان یزد در حوزه آی تی و آی سی تی است.
"علی وحدت" ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه افزود: امیدواریم در آینده شاهد موفقیت های بیشتر این استان در زمینه های مختلف فناوری باشیم ‌و فعالیت های یزد در این حوزه بتواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد.
گفتنی است سيزدهمين نمايشگاه فناور‌ی اطلاعات و ارتباطات استان (كاميتكس) از تاريخ ١٢ تا ١٥ دی ماه سال جاری در محل دائمی نمايشگاه های بین المللی یزد درحال برگزاری است و علاقه مندان می توانند از ساعت ١٥ تا ٢١ هر روز از اين نمايشگاه بازديد کنند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
‌★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات