مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد:

دولت برنامه هاي ويژه اي براي اشتغال زايي زنان دارد

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اشاره به اينكه يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها ميزان نرخ مشاركت زنان است؛ گفت: دولت تدبير واميد برنامه هاي ويژه اي براي اشتغال زايي و افزايش مشاركت بانوان دارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ششمين نشست شهرستاني مشاوران امور بانوان فرمانداران با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، فرماندار يزد  و جمعی از مشاورین دستگاه های اجرایی در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: اين جلسات در راستاي آشنايي با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه بانوان و خانواده در شهرستان‌ها و آگاهي از آسیب‌های اجتماعي مرتبط با خانواده برگزار می‌شود.
وي ادامه داد: در اين نشست‌های هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم اقدامات مؤثری در راستاي هم‌افزایی و هم‌گرایی بيشتر ادارات دولتي، تشکل‌های غيردولتي و جامعه مدني براي رفع مشكلات حوزه بانوان و خانواده انجام شود.
خامسي هامانه افزود: همکاری‌های گسترده‌ای در زمينه ارتقاء جايگاه بانوان و خانواده‌های شهرستان‌ها انجام‌شده است كه اين هم‌افزایی‌ها، استحکام‌بخشی و انسجام‌بخشی در قالب کارگروه‌های زنان و خانواده شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: در اين کارگروه‌ها پروژه‌های تأثیرگذار، ماندگار و مؤثری تعريف و طراحي خواهد شد كه اگر اين برنامه‌ها اجرايي شود اثرات مؤثری در حوزه بانوان و خانواده خواهد داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ايجاد اشتغال و کارآفرینی بانوان اظهار داشت: بيش از 50 درصد نيروي كار كشور را زنان تشكيل می‌دهند اما متأسفانه آماري كه در رابطه با اشتغال زنان منتشر می‌شود آمار خوشايندي نيست.
خامسي هامانه ادامه داد: طبق گفته وزير صنعت، معدن و تجارت نرخ بيكاري زنان در ايران 3 برابر بيشتر از مردان است و 30 درصد زنان بيكار را فارغ‌التحصیلان دانشگاهي تشكيل می‌دهند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري افزود: طبق اطلاعات مركز آمار ايران منتشرشده در فروردين 94 نرخ بيكاري مردان 9 درصد و نرخ بيكاري زنان بيش از 2 برابر يعني به ميزان 19 و 2 دهم درصد بوده است.
وي تصريح كرد: بر اساس آمار وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي 87 در صد از جامعه زنان، غیرفعال اقتصادي هستند و از جمعيت فعالان اقتصادي 22 در صد را كاركنان زن تشكيل می‌دهند كه 14 درصد آن‌ها در بخش خصوصي مشغول به فعاليت هستند و اين در حالي است كه 2 ميليون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار داريم.
خامسي هامانه گفت: خوشبختانه در دولت تدبير واميد با افزايش 1 و 1 دهم درصدي مشاركت زنان در فعالیت‌های اقتصادي روبرو بوده‌ایم و اين نرخ در حال حاضر به 13 و 3 دهم درصد رسيده است.
 مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اظهار داشت: دولت تدبير و اميد در زمینه‌ی اشتغال بانوان، افزايش سهم زنان در بازار كار، بهبود معيشت بانوان آسیب‌پذیر وزنان سرپرست خانوار، حضور و مشاركت بانوان در عرصه‌های كارآفريني و افزايش حقوق زنان در محیط‌های كاري برنامه‌های ویژه‌ای تدوين نموده است.
خامسي هامانه در پايان سخنان خود وجود زنان متخصص و فارغ‌التحصیل دانشگاهي در عرصه‌های اشتغال و بازار كار را يكي از ظرفیت‌های ارزشمند استان دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به اين پتانسيل تأکید كرد.
گفتنی است پس از این نشست مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به همراه جمعی از مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی از کارگاهای تولیدی وکارآفرینی تحت مدیریت بانوان بازدید کردند.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات