مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد:

دولت برنامه هاي ويژه اي براي اشتغال زايي زنان دارد

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اشاره به اينكه يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي كشورها ميزان نرخ مشاركت زنان است؛ گفت: دولت تدبير واميد برنامه هاي ويژه اي براي اشتغال زايي و افزايش مشاركت بانوان دارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ششمين نشست شهرستاني مشاوران امور بانوان فرمانداران با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، فرماندار يزد  و جمعی از مشاورین دستگاه های اجرایی در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت رسول اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: اين جلسات در راستاي آشنايي با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه بانوان و خانواده در شهرستان‌ها و آگاهي از آسیب‌های اجتماعي مرتبط با خانواده برگزار می‌شود.
وي ادامه داد: در اين نشست‌های هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم اقدامات مؤثری در راستاي هم‌افزایی و هم‌گرایی بيشتر ادارات دولتي، تشکل‌های غيردولتي و جامعه مدني براي رفع مشكلات حوزه بانوان و خانواده انجام شود.
خامسي هامانه افزود: همکاری‌های گسترده‌ای در زمينه ارتقاء جايگاه بانوان و خانواده‌های شهرستان‌ها انجام‌شده است كه اين هم‌افزایی‌ها، استحکام‌بخشی و انسجام‌بخشی در قالب کارگروه‌های زنان و خانواده شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: در اين کارگروه‌ها پروژه‌های تأثیرگذار، ماندگار و مؤثری تعريف و طراحي خواهد شد كه اگر اين برنامه‌ها اجرايي شود اثرات مؤثری در حوزه بانوان و خانواده خواهد داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ايجاد اشتغال و کارآفرینی بانوان اظهار داشت: بيش از 50 درصد نيروي كار كشور را زنان تشكيل می‌دهند اما متأسفانه آماري كه در رابطه با اشتغال زنان منتشر می‌شود آمار خوشايندي نيست.
خامسي هامانه ادامه داد: طبق گفته وزير صنعت، معدن و تجارت نرخ بيكاري زنان در ايران 3 برابر بيشتر از مردان است و 30 درصد زنان بيكار را فارغ‌التحصیلان دانشگاهي تشكيل می‌دهند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري افزود: طبق اطلاعات مركز آمار ايران منتشرشده در فروردين 94 نرخ بيكاري مردان 9 درصد و نرخ بيكاري زنان بيش از 2 برابر يعني به ميزان 19 و 2 دهم درصد بوده است.
وي تصريح كرد: بر اساس آمار وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي 87 در صد از جامعه زنان، غیرفعال اقتصادي هستند و از جمعيت فعالان اقتصادي 22 در صد را كاركنان زن تشكيل می‌دهند كه 14 درصد آن‌ها در بخش خصوصي مشغول به فعاليت هستند و اين در حالي است كه 2 ميليون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار داريم.
خامسي هامانه گفت: خوشبختانه در دولت تدبير واميد با افزايش 1 و 1 دهم درصدي مشاركت زنان در فعالیت‌های اقتصادي روبرو بوده‌ایم و اين نرخ در حال حاضر به 13 و 3 دهم درصد رسيده است.
 مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اظهار داشت: دولت تدبير و اميد در زمینه‌ی اشتغال بانوان، افزايش سهم زنان در بازار كار، بهبود معيشت بانوان آسیب‌پذیر وزنان سرپرست خانوار، حضور و مشاركت بانوان در عرصه‌های كارآفريني و افزايش حقوق زنان در محیط‌های كاري برنامه‌های ویژه‌ای تدوين نموده است.
خامسي هامانه در پايان سخنان خود وجود زنان متخصص و فارغ‌التحصیل دانشگاهي در عرصه‌های اشتغال و بازار كار را يكي از ظرفیت‌های ارزشمند استان دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به اين پتانسيل تأکید كرد.
گفتنی است پس از این نشست مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به همراه جمعی از مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی از کارگاهای تولیدی وکارآفرینی تحت مدیریت بانوان بازدید کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات