مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد:

دولت تدبير و اميد در ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم جدي دارد

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري يزد گفت: دولت تدبير و اميد در ریشه‌کنی بی‌سوادی در كشور عزم جدي دارد و براي تحقق اين مهم برنامه‌های ویژه‌ای تبيين شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 2 دی‌ماه نشست هماهنگي رابطين سوادآموزي دستگاه‌های اجرايي استان و فرمانداری‌های شهرستان‌ها با حضور مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري، معاون سوادآموزي مديركل آموزش‌وپرورش استان و رابطين سوادآموزي استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
 ‹‹مجيد جواديان زاده›› در اين جلسه اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات دولت تدبير و اميد در راستاي اجراي فرمان حضرت امام خميني (ره) و تأكيدات مستمر مقام معظم رهبري اقدامات بسيار خوبي براي ریشه‌کنی بی‌سوادی در كشور انجام‌شده و ریشه‌کن شدن كامل بی‌سوادی دور از دسترس نيست.
وي ادامه داد: داشتن سواد، امروز از شاخص‌های مهم اجتماعي و فرهنگي در جامعه است و بر روي شاخص‌های ديگر ازجمله رضايت اجتماعي، سلامت، كاهش آسیب‌های اجتماعي و سرمايه اجتماعي شهروندان بسيار تأثيرگذار است.
جواديان زاده در پايان سخنان خود ضمن تقدير از فعاليت رابطين سوادآموزي دستگاه‌های اجرايي استان و فرمانداری‌ها خواستار مستندسازي اين اقدامات در راستاي ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان شد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه «مرآت امين الرعايا» معاون سوادآموزي مديركل آموزش‌وپرورش استان با تجليل از فرمان ارزشمند حضرت امام خميني (ره) مبني بر محو بی‌سوادی در كشور در تاريخ 7 دی‌ماه 1358 به تشريح اقدامات انجام‌شده در راستاي ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 8/87 درصد از جمعيت 6 سال به بالاي استان باسواد هستند كه اين مقدار 3 درصد بالاتر از ميانگين كشوري است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات