استاندار یزد در جمع کارگران استان؛

دولت تدبیر و امید به حمایت از حقوق کارگران توجه ویژه دارد

استاندار یزد گفت : تمام تلاش دولت یازدهم احقاق حقوق کارگران و حمایت از حقوق آنهاست و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد نمود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد صبح پنج شنبه 10 اردیبهشت ماه، مراسم تجلیل از کارگران استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و نمایندگان مردم یزد و اشکذر و اردکان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام کارگر و روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد.
در این مراسم استاندار یزد در جمع کارگران استان و نمایندگان تشکلهای کارگری اظهار داشت : تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که از حقوق کارگران به هر صورت ممکن دفاع نماید زیرا کارگران نیز مانند دیگر قشرها و اصناف در موفقیت این دولت سهیم بوده و هستند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه باید از حقوق قانونی خود بهره مند باشند.
سید محمد میرمحمدی ادامه داد : یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که رویکردش بر گسترش سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای اصناف مختلف است و دولت با گسترش تشکلهای مختلف کارگری، کارفرمایی، تولید، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به دنبال این امر است که مشارکت های مردمی و عمومی را تقویت کند.
وی افزود : امیدواریم در مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانونگذاری در کشور را بر عهده دارد قوانینی وضع شود که منافع عموم مردم و به ویژه کارگران پرتلاش را در برداشته باشد.


رابطه مطلوب کارگر و کارفرما در استان


عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد : روابط بین کارگر و کارفرما در استان یزد مطلوب، برادرانه و همراه با مهربانی، همفکری و همدلی است و این امر نقطه قوتی برای واحدهای تولیدی و کارخانجات استان به شمار می آید.
میرمحمدی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب جهت ارتقاء سطح رفاه کارگران استان گفت : ارتقاء سطح کیفی زندگی کارگران و حمایت از حقوق قانونی آنها وظیفه اصلی ماست و ما نیز در تحقق این حقوق از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
استاندار یزد انتظار خود از تشکلهای کارگری را هم اندیشی و همفکری بیشتر برای رفع مشکلات جامعه کارگری عنوان کرد و ادامه داد : خوشبختانه جامعه کارگری استان از یک تیزهوشی و تیزبینی خوبی برخوردار است و کارگران استان اجازه نمی دهند افرادی از احساسات شایسته و حقوق قانونی اشان سوءاستفاده و بهره برداری شخصی و جناحی نمایند.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : مطالبات جامعه کارگری به صورتی شایسته جمع بندی و به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی منعکس شود تا نمایندگان نیز این مشکلات را در وضع قوانین لحاظ نمایند و دست دولت در زمینه اجرای قوانین حمایتی از حق و حقوق کارگران باز باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از کارگران نمونه استان در بخشهای مختلف تجلیل و یاد و خاطره کارگران شهید استان نیز گرامی داشته شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات