وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در يزد:

دولت توجه ويژه اي به سلامت مردم دارد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تأكيد كرد : دولت تدبير و اميد توجه و برنامه هاي ويژه اي براي سلامت مردم در دو حوزه پيشگيري و درمان دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر جمعه سوم ارديبهشت ماه مركز سلامت جامعه شاهديه و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي حضرت سيدالشهدا(ع) شاهديه يزد با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  و هيأت همراه، استاندار يزد، فرماندار يزد و جمعي از مسئولان استان با همت خير«عباس شكيبايي» به بهره برداري رسيد.
 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين مراسم ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان دارالعباده يزد گفت : يزد در بسياري از موارد فرهنگي و اجتماعي از جمله قوام خانواده و توجه به مسائل خانوادگي در سطح كشور الگويي براي ساير استانهاست و صبوري، اخلاق، راستي و درستي مردم يزد مثال زدني مي باشد.
«سيدحسن هاشمي» با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي به سلامت مردم دارد و طرح تحول نظام سلامت را با قدرت ادامه خواهد داد اظهار داشت: بايد به حوزه پيشگيري هم توجه كنيم زيرا اگر به اين حوزه عنايت نشود حوزه درمان نيز با مشكل روبرو خواهد بود.
وي افزود: دين اسلام نيز همواره به رعايت بهداشت و نظافت، ورزش و تغذيه مناسب توصيه نموده است و نيازمند تغيير سبك زندگي و افزايش تحرك در جامعه هستيم.
هاشمي با بيان اينكه مردم استان يزد در بين بيماريهاي غير واگيردار و واگيردار بيش از همه از بيماري ديابت رنج مي برند تصريح كرد: اگر هر فرد در هر روز به مدت 30 دقيقه و 5 روز در هفته تحرك و فعاليت جسمي از جمله پياده روي داشته باشد احتمال مبتلاشدن به بيماري ديابت در آن شخص 20 درصد كاهش مي يابد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات