وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي در يزد:

دولت توجه ويژه اي به سلامت مردم دارد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تأكيد كرد : دولت تدبير و اميد توجه و برنامه هاي ويژه اي براي سلامت مردم در دو حوزه پيشگيري و درمان دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر جمعه سوم ارديبهشت ماه مركز سلامت جامعه شاهديه و درمانگاه تخصصي و فوق تخصصي حضرت سيدالشهدا(ع) شاهديه يزد با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  و هيأت همراه، استاندار يزد، فرماندار يزد و جمعي از مسئولان استان با همت خير«عباس شكيبايي» به بهره برداري رسيد.
 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين مراسم ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان دارالعباده يزد گفت : يزد در بسياري از موارد فرهنگي و اجتماعي از جمله قوام خانواده و توجه به مسائل خانوادگي در سطح كشور الگويي براي ساير استانهاست و صبوري، اخلاق، راستي و درستي مردم يزد مثال زدني مي باشد.
«سيدحسن هاشمي» با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي به سلامت مردم دارد و طرح تحول نظام سلامت را با قدرت ادامه خواهد داد اظهار داشت: بايد به حوزه پيشگيري هم توجه كنيم زيرا اگر به اين حوزه عنايت نشود حوزه درمان نيز با مشكل روبرو خواهد بود.
وي افزود: دين اسلام نيز همواره به رعايت بهداشت و نظافت، ورزش و تغذيه مناسب توصيه نموده است و نيازمند تغيير سبك زندگي و افزايش تحرك در جامعه هستيم.
هاشمي با بيان اينكه مردم استان يزد در بين بيماريهاي غير واگيردار و واگيردار بيش از همه از بيماري ديابت رنج مي برند تصريح كرد: اگر هر فرد در هر روز به مدت 30 دقيقه و 5 روز در هفته تحرك و فعاليت جسمي از جمله پياده روي داشته باشد احتمال مبتلاشدن به بيماري ديابت در آن شخص 20 درصد كاهش مي يابد.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات