ديدار هيات بازرسين ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي با امام جمعه يزد

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در جمع هيات بازرسين ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي كشور و مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد اظهار داشت : فعاليت هاي بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته و حركت ارزشمندي است كه بايد با قوت گسترش پيدا كند.

آيت الله ناصري اظهار داشت: از آنجايي كه فريضه امر به معروف و نهي از منكر مورد تأكيد اسلام و قانون اساسي است، بايد براي فراگير كردن مسئله عفاف و حجاب تشكيلاتي وجود داشته باشد و آن تشكيلات احياء امر به معروف و نهي از منكر است و مي بايست آموزش هاي مرتبط دراين زمينه داده شود تا كارهاي عالمانه انجام گيرد.
امام جمعه يزد تصريح كرد: ما بايد به نقطه اي برسيم كه سازماني بدون وابستگي به حزب و گروهي البته انسان هاي مجموعه مسائل را رصد كنند.
نماينده ولي فقيه با تأكيد بر اينكه كار فرهنگ سازي بايد از آموزش و پرورش و دانشگاه ها شروع شود افزود: آموزش و پرورش ما نياز به يك تحول اساسي دارد كه دانش آموزان از ابتدا با الفباي قرآن انس بگيرند و با مباني ديني آشنا شوند و آموزش لازم در خصوص سبك زندگي را فرا بگيرند.
ايشان ترويج بي عفتي و بدحجابي در جامعه را از تلاش دشمنان اسلام دانست و افزود : مشكلاتي كه از رواج بي عفتي و بي حجابي در جامعه بوجود مي آيد، اول دامن گير شخص بدحجاب شده و فرد را در معرض گناه قرار داده و او را از معنويت دور نگه مي دارد و جامعه را فاسد مي كند لذا در اين راستا بايد كارهايي انجام بدهيم كه تقيد و تعهد افراد جامعه از بين نرود.


موضوع عفاف و حجاب از دغدغه هاي مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري است


" ملازاده "- جانشين بازرسي ستاد صيانت كشور- و هيات همراه نيز در اين جلسه به تشريح عملكرد ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي پرداخت و اظهار داشت : موضوع عفاف و حجاب از دغدغه هاي مقام معظم رهبري، رياست جمهوري و يكي از دستور كارهاي اساسي دولت تدبير و اميد است.
جانشين بازرسي ستاد صيانت كشور به برنامه هاي ابلاغي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزارت كشور اشاره كرد و افزود : در مصوبه 427 اين شورا وظايفي در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به دستگاه هاي 24 گانه از جمله : نيروي انتظامي ، ورزش و جوانان ، صداو سيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي آموزش و پرورش و ... واگذار شده كه طي بازرسي هاي انجام شده، اقدامات و برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته است.
" ملازاده" ادامه داد: اين برنامه هاي فرهنگي ،آموزشي و ارشادي كه در دستور كار ستاد صيانت استانها قرار گرفته ، در ابتدا ويژه كاركنان دولت و خانواده آنان و در مرحله ي بعد براي آحاد جامعه برنامه ريزي شده است.
وي افزود : با ارايه خدمات الكترونيكي وهمچنين فعال شدن هيات رسيدگي به تخلفات كاركنان در ادارات و آموزشهاي لازم به آنان از جمله اقداماتي است كه در بحث حقوق شهروندي مد نظر قرار گرفته و زمينه بسيار خوبي براي كاهش تخلفات اداري و ارتقاي رضايتمندي مردم فراهم خواهد شد.
"جواديان زاده" مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز در اين ديدار به فعال شدن ستاد صيانت در دستگاه هاي اجرايي استان و شهرستانهاي تابعه اشاره كرد و گزارشي از اقدامات صورت گرفته در ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان بيان نمود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات