معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

راهبرد اصلی دولت در شرایط تحریم تقویت صنعت با محوریت بخش خصوصی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در بازدید از پروژه الکترود گرافیتی اردکان با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت در شرایط تحریم، تقویت صنعت با محوریت بخش خصوصی ‌است، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی تشکیل کنسرسیوم توسعه ‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی استان ها امری ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه هفتم بهمن ماه "خداداد غریب پور" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "هادی مقیمی" فرماندار شهرستان اردکان و جمعی از مسئولان ‌استان از مجتمع صنعتی چادرملو و پروژه الکترود گرافیتی شهرستان اردکان بازدید کردند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در بازدید از ‌پروژه الکترود گرافیتی اردکان با بیان اینکه این پروژه از اهمیت بسزایی در صنعت فولاد کشور برخوردار است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های این پروژه و سرمایه گذاری 350 میلیون یورویی، باید بر اساس شاخص های موجود، اشتغال زایی این مجموعه نیز افزایش یابد.
"خداداد غریب پور" افزود: این ‌سازمان با هدف تسهیل در فعالیت پروژه، تا نیمه اسفند ماه سال جاری موارد مربوط به سهامداری را مشخص می کند، تا شرایط برای تزریق منابع مالی جدید به پروژه فراهم شود.
وی تاکید کرد: سهامداران پروژه الکترود گرافیتی اردکان نیز به نسبت سهم خود، تامین مالی این پروژه را در دستورکار قرار دهند.
غریب پور با اشاره به برنامه دولت در تقویت صنعت، تصریح کرد:‌ راهبرد اصلی دولت تدبیر ‌و امید در شرایط تحریم، تقویت صنعت با محوریت بخش خصوصی است و در شرایط فعلی اقتصادی تشکیل کنسرسیوم توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی استان ها امری ضروری است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود گفت: به طور حتم دولت در تعیین تکلیف امور و حل مشکلات چنین ‌پروژه های مهمی که تاثیرگذاری بالایی در صنعت دارند، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
"‌ابوالقاسم مختاری" مجری طرح الکترود گرافیتی اردکان نیز با ارائه گزارشی ‌در رابطه با این پروژه، ‌بیان کرد: ظرفیت تولید کارخانه سالانه 30 هزار تن و قابل توسعه تا 45 هزار تن است.
گفتنی است این واحد تولیدی و صنعتی در زمینی به مساحت 72 هکتار در 15 کیلومتری شهرستان اردکان و در مسیر راه ترانزیتی تهران- یزد - بندرعباس در حال احداٽ است.

★خبرنگار: ‌مجید وفایی ‌شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات