مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگي استانداری یزد:

رسانه ها در برطرف سازی سوء تفاهم های اجتماعی نقش آفرینی کنند

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، به نقش مهم رسانه ها در مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: رسانه ها در برطرف سازی سوء تفاهم های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد و به نقل از ايرنا- يزد، "مجید جوادیان زاده" در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: فراغت و نشاط اجتماعی به عنوان دو مقوله مهم جامعه امروزی نیازمند تبیین است که باید رسانه ها از جنبه های مختلف به موضوع بپردازند.
وی با تاکید بر جایگاه رسانه در اجتماع خاطرنشان کرد: سه ضلع امور اجتماعی شامل 'دولت، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها است که در صورت برقراری ارتباط این سه بخش همسویی مطلوبی در جامعه ایجاد خواهد شد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اضافه کرد: در هرکاری اگر ارتباطات و تعامل وجود نداشته باشد درک مشترک از یکدیگر بوجود نخواهد آمد.
وی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز گفت: شایسته است در این آیین ملی ضمن توجه به نشاط اجتماعی از این فرصت برای معرفی ویژگی های دارالعباده یزد به مسافرین برنامه ریزی کنیم.
جوادیان زاده، با بیان اینکه برخی آسیب ها و جرائم چون اعتیاد امنیت اجتماعی ما را به خطر انداخته است و این آسیب در راس مشکلات قرار دارد، ادامه داد: طبق آمار استان یزد در حوزه تصادفات درون شهری رتبه سوم است و این یک آسیب اجتماعی محسوب می شود.
این مسوول از طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این علیرغم برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی در این حوزه، پدیده طلاق در استان یزد کنترل شده است.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطرنشا کرد: متاسفانه برخی از افراد کم اطلاع در تحلیل و تفسیر جدولهای آماری پیرامون پدیده اجتماعی طلاق دچار اشتباه می شوند و با ارایه نظرهایشان در جامعه التهاب آفرینی می کنند که باید این رویکرد با کمک رسانه ها اصلاح شود.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی استانداری آمادگی دارد با ایرنای مرکز یزد در زمینه انعکاس مسائل اجتماعی همکاری داشته باشد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد نیر در این دیدار گفت: مرکز آمادگی دارد با حضور کارشناسان و دست اندرکاران، مسایل و آسیب های اجتماعی استان را بررسی و در قالب فرآورده های خبری در خروجی هایش مخابره کند.
اسماعیل جهانبخش افزود: مسایلی مانند ترافیک، ناوگان حمل و نقل درون شهری و اتباع خارجی از مسایل اجتماعی هستند که زمینه کار رسانه ای در این حوزه ها فراهم است.
وی ایرنا را رسانه نظام خواند و اظهار کرد: این رسانه مطالبات قانونی مردم را در چارچوب اصل اعتدال انعکاس می دهد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در پایان از قسمت های مختلف ایرنا بازدید و در جریان روند اطلاع رسانی این رسانه قرار گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات