رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و فنّاوری اطلاعات استانداری مطرح کرد:

رضایتمندی مردم دستاورد توسعۀ دولت الکترونیک

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و فنّاوری اطلاعات استانداری یزد در دومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دستگاه‌های خدمات‌دهندۀ استان، دفاتر پیشخوان خدمات دولت را نقش‌آفرین در ارتقای کارآیی دولت و افزایش رضایتمندی مردم دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه یکم دی ماه دومین همایش دفاتر پیشخوان دولت و دستگاه‌های خدمات‌دهنده استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعۀ فنّاوری اطلاعات استانداری، مدیرکل ارتباطات و فنّاوری اطلاعات استان، دبیرکل کانون کشوری انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مسئولان و کارشناسان دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فنّاوری اطلاعات استانداری در این همایش با اشاره به روند رشد وسایل ارتباطی و فنّاوری‌های نوین، وجود تکنولوژی را مبنی بر این انتظار دانست که از این تکنولوژی‌ها به طور بهینه استفاده شود.
«رضا یادگاری» گفت: طبیعی است دستگاه‌های اجرایی با برون‌سپاری اقدامات خود، آنها را به بخش خصوصی به‌عنوان بازوان اجرایی دولت واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در یزد از سال 82 ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون 64 دفتر پیشخوان خدمات دولت در یزد شکل گرفته و یک دفتر لغو پروانه شده که از این میان، 43 دفتر در شهر یزد با توجه به ضرورت و متناسب با وضع جغرافیایی و تعداد افراد تحت پوشش شکل گرفته است.
یادگاری افزود: 17 دستگاه‌ اجرایی خدمات خود را طی فرآیند مشخص به دفاتر پیشخوان خدمات دولت منتقل کرده‌اند که اکنون 170 خدمت در این دفاتر انجام می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهداف راه‌اندازی این دفاتر و جایگاه‌شان در نقشۀ راه توسعۀ دولت الکترونیکی کشور و نیز تکالیف دستگاه‌های اجرایی مندرج در نقشۀ راه اصلاح نظام اداری، شاهد توسعه کیفی و کمّی خدمات دولتی در این دفاتر، ارتقای کارآیی دولت و افزایش رضایتمندی مردم از دسترسی به خدمات باشیم.  
 رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فنّاوری اطلاعات استانداری با اشاره به برنامۀ توسعۀ پنجم، گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند همۀ برنامه‌های قابل ارائه را واگذار یا برون‌سپاری کنند و این نشان‌ می‌دهد که دفاتر پیشخوان باید توسعه و تعداد خدمات نیز افزایش یابد.
وی یادآور شد: طبق قانون، دستگاه‌ها مکلّف شدند بر اساس قوانین، خدمات خود را به دفاتر پستی، دفاتر غیردولتی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار کنند زیرا بر توسعۀ دولت الکترونیک و هوشمندسازی و برون‌سپاری به بخش خصوصی تأکید شده است.
یادگاری با بیان اینکه هدف از ایجاد دفاتر پیشخوان ارائۀ خدمات به بهترین نحو است، به بیان انتظارات استان از دستگاه‌ها و دفاتر خدمات‌دهنده پرداخت.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فنّاوری اطلاعات استانداری با بیان اینکه نگاه به دفاتر پیشخوان دولت نگاه به دولت است، گفت: انتظار است دفاتر پیشخوان به جایگاه خود به‌عنوان بازوان اجرایی دولت توجه کنند، دفاتر پیشخوان بر ضوابط و مقررات اشراف کامل داشته باشند، خدمات مطلوب را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهند، به ضوابط و مقررات عمومی و اختصاصی توجه و برای تمدید پروانه‌های صادره به‌موقع اقدام کنند.
به گفتۀ دبیر کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت، حرکت در مسیر توسعۀ دولت الکترونیک، تلاش برای الکترونیکی کردن خدمات، توسعۀ کمّی و کیفی خدمات برای برون‌سپاری، اطلاع‌رسانی عمومی برای واگذاری خدمات از انتظاراتی است که استان از دستگاه‌های دولتی دارد.
یادگاری در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌ها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت بتوانند زمینه‌ای فرآهم کنند که مردم با مراجعه به این دفاتر و دستگاه‌ها در سریع‌ترین زمان از خدمات دولت استفاده کنند.


خدمات دولت الکترونیک تسریع می‌شود


دبیرکل کانون کشوری انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز در این همایش با تأکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: احترام به ارباب رجوع و واگذاری و توسعۀ خدمات دولت به بخش خصوصی در تداوم تجارت و اقتصاد تأثیرگذار است.
به گفتۀ «علی فلاح» شبکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از نظر ارائۀ خدمات در میان دیگر دفاتر کشور سرآمد بوده است.
وی با بیان اینکه دولت در تلاش است کوچک، چابک، خردمند و هوشمند شود، ادامه داد: دولت قصد دارد از تعدد میزهای خدمت جلوگیری کند که در اینجا نقش دفاتر پیشخوان خدمات دولت حائز اهمیت است.
 دبیرکل کانون کشوری انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت بزرگترین و تخصصی‌ترین شبکه‌های تخصصی و مویرگی کشور هستند و بالاترین امنیت شبکۀ ملی اطلاعات نیز متعلق به پیشخوان دولت است.
فلاح خبر از رونمایی برنامۀ موبایلی برای استعلام مدارک مورد نیاز و نیز نوبت‌گیری از نزدیک‌ترین دفتر خدمات دولت داد و گفت: به زودی مردم می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی از تعداد و نوع خدمات دفاتر پیشخوان دولت آگاه شوند.
گفتنی است در پایان این مراسم از نمایندگان و مدیران دستگاه‌های خدمات‌دهنده برتر و دفاتر پیشخوان دولت برگزیده و فعال استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل شد.
 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و فنّاوری اطلاعات استانداری یزد در دومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دستگاه‌های خدمات‌دهندۀ استان، دفاتر پیشخوان خدمات دولت را نقش‌آفرین در ارتقای کارآیی دولت و افزایش رضایتمندی مردم دانست.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات