رقابت ۲۱۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در یزد/ تلاش برای انتخابات سالم و رقابتی

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در استان یزد چهار حوزه حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ۲۱۵ داوطلب برای انتخابات مجلس در استان با هم رقابت می کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است، گفت: در استان یزد  ۶۸۲ شعب ثابت، ۱۸۵شعب سیار ۶۳۹ شعب شهری و ۲۲۸ شعب روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۳۶۳ نفر برای دواطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که  ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، ۷ نفر در ابتدا و تعدادی اخیرا انصراف دادند و در حال حاضر۲۱۵ داوطلب با یکدیگر رقابت می پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بیان داشت: در چهار مؤلفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به نحوی برنامه ریزی و عمل شده که انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه شاهد باشیم.

 عزیزی ادامه داد: ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی شامل؛( رئیس ستاد انتخابات تا فرمانداران بخشداران ، عوامل پای صندوق های رای و شعب انتخابات و ....) در سطوح های مختلف، آموزش های متعددی دیده اند و سازماندهی شده اند و در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

 او با اشاره به رقابت داوطلبان در استان اظهار داشت: در حوزه اردکان ۳۱ داوطلب، تفت و مید ۴۱ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه  و مهریز ۴۶ داوطلب و یزد،اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۹۷ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: داوطلبان داوزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهلت زمانی سوم لغایت نهم اسفندماه فرصت دارند تبلیغات خود را انجام دهند و هرگونه تبلیغ در خارج از این زمان ممنوع است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات