استاندار یزد:

رمز موفقیت مدیران استان همدلی و همراهی مردم است/ با نگاه برابر و عدالت‌محور به دنبال توسعه متوازن شهرستان‌ها هستیم

استاندار یزد در نماز جمعه شهر یزد رمز موفقیت مدیران استان را همدلی و همراهی مردم دانست و اظهار امیدواری کرد تا با تجربه موفق برگزاری اجلاس ‌بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در استان، نمایشی از شور و شعور حسینی در ماه محرم و صفر امسال به همه ایرانیان ارائه شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز جمعه هشتم شهریورماه ۹۸ و در آخرین روز ‌از بزرگداشت هفته دولت "محمدعلی طالبی" در جمع مردم نمازگزار استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و یاد و خاطره شهدای دولت، ‌گفت: هفته دولت تجسم عینی همدلی و همگامی دولتمردان و مردم عزیز است.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در استان یزد‌ با رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز یزد، همدلی و همکاری همه صاحبان اندیشه، عالمان دینی و صاحبان تریبون و همراهی همه مسئولان در بخش های مختلف تعامل بسیار خوبی بین ‌مدیران، مردم و بخش های مختلف جامعه وجود دارد، ‌ادامه داد: ثمره این همدلی، آرامش و امنیتی است که در بخش های مختلف استان وجود دارد.
وی افزود: ‌امیدواریم از این آرامش بتوان در جهت رفع مشکلات مردم و به ویژه توجه به حوزه معیشت و مشکلات اقتصادی جامعه گامهای موثری برداشت.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه هفته دولت امسال مصادف با برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی بود، ‌خاطرنشان کرد: این اجلاس بی‌نظیر‌ترین اجلاس و همایش برگزار شده در استان یزد بود که با حضور ٧٠٠ نفر پیرغلام از سراسر کشور و ٢٨ کشور دنیا برگزار شد.
"طالبی" ادامه داد: امیدوارم از برکت فضایی که در این اجلاس به وجود آمد، بتوانیم امسال، ماه محرم و صفر را به صورت بسیار باشکوه‌تر از گذشته در استان یزد داشته باشیم و نمایشی عظیم از شور و شعور حسینی را به همه ایران ارائه دهیم.


خطوط انتقال آب به استان از امنیت کامل برخوردار است


استاندار یزد در ارتباط با دستاوردهای استان در یک سال گذشته، ‌گفت: در حوزه آب، سال گذشته بارها خط لوله انتقال آب استان مورد تعرض قرار می گرفت ولی امروز امنیت کامل برقرار است و ما بالاترین میزان سهمیه خودمان از آب انتقالی را داریم.
وی با بیان اینکه خط دوم انتقال آب تصویب شده و انشاالله با ابلاغ آن کار اجرایی انتقال از سرشاخه های کوه های زاگرس آغاز می شود، ‌افزود: خط سوم انتقال آب از خلیج فارس در حال اجراست و تا پایان سال آینده ٢٠ میلیون متر مکعب آب این خط به یزد خواهد رسید.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این خط چهارم انتقال آب هم با ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به یزد اختصاص داده شده و در حال انجام کارهای مطالعاتی آن هستیم و عملیات اجرایی آن را تا پایان امسال آغاز می کنیم که نیاز آبی استان یزد را تا سال‌های آینده تامین می‌کند.
"طالبی" با بیان اینکه با نگاه برابر و عدالت‌محور، به دنبال توسعه متوازن شهرستان ها هستیم، گفت: در بخش اقتصادی اولویت بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشتغال‌زای استان گذاشته شده ‌و با توجه به اولویت‌هایی که در بخش اشتغال وجود داشت، تسهیلات و حمایت‌ها را به سمت ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بومی و مدیریت مهاجرت در استان یزد هدایت کردیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح مهاجرت در سال های گذشته موجب شد که نرخ بیکاری یزدی‌ها به بالای ۱۵ درصد هم برسد، ‌تصریح کرد: اما در طول چند ماه گذشته با فعالیت‌های صورت گرفته، این عدد به ۱۲ و هشت دهم درصد کاهش پیدا کرد ‌و امیدواریم با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، نرخ بیکاری را تا پایان سال آینده به زیر ١٠ درصد برسانیم.
استاندار یزد پس از اقامه نماز با مردم نمازگزار دارالعباده یزد گفت و گو کرد، در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت و اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همراهی مردم و تعامل و همکاری مسئولان بتوانیم اقدامات ارزنده ای را برای سامان دادن به بازار، رونق تولید و وضعیت معیشت مردم استان انجام دهیم.
گفتنی است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران استان، استاندار یزد را در این آیین عبادی و سیاسی همراهی کردند.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات