استاندار يزد:

روابط عمومي ها رشد انديشه و بسط عقلانيت را در جامعه دنبال كنند

استاندار يزد خاطر نشان ساخت: ما اجازه نداريم از منافع ملي و مصالح عمومي جامعه و وظيفه خدمت به مردم غافل شويم و وقت ارزشمند خدمت به مردم را مصروف توهماتي كنيم كه افرادي از خود بروز مي دهند و يا به دلايلي نامعلوم، موضوعي را دنبال مي كنند چرا كه وقت ما به طور كامل متعلق به مردم و در جهت انجام امور مردم است و به هيچ وجه نبايد تحت تأثير عوامل خودبين و ناشناخته، لحظه اي از رسالت خود بازمانيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" در ششمين نشست آموزشي مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي استان در سال 93 كه در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد، ضمن تشكر از مدير كل روابط عمومي استانداري و تلاش پرسنل اين اداره كل در انجام وظايف محوله، افزود: بحث پيرامون روابط عمومي ها بايد به گونه اي مطرح شود كه هم انگيزه هاي دروني و وجداني در اين رابطه تحريك شود و هم نقش ارزشمند و خطيري كه در انجام وظايف محوله دارند بخوبي در سطح استان نمايان شده تا دست اندركاران اين امر خطير، نقش خود را در اين عرصه به خوبي ايفاء كنند.
استاندار يزد آنگاه به مطلب منتشره در مجله پيام آبادگران در رابطه با جايگاه و روحيات انسانها اشاره نمود و سپس خاطر نشان كرد: در اين مجله آمده بود كه انسانهاي بزرگ درباره عقايد حرف مي زنند، انسانهاي متوسط درباره وقايع حرف مي زنند و انسانهاي كوچك پشت سر ديگران حرف مي زنند.انسانهاي بزرگ درد ديگران دارند، انسانهاي متوسط درد خودشان را دارند و انسانهاي كوچك بي دردند ولي براي ديگران درد ايجاد مي كنند. انسانهاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند و انسانهاي متوسط بدنبال عظمت خود هستند و انسانهاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند و حسادت مي ورزند. انسانهاي بزرگ بدنبال كسب حكمت هستند ، انسانهاي متوسط بدنبال كسب دانش هستند و انسانهاي كوچك بدنبال كسب و انباشت پول هستند. انسانهاي بزرگ بدنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند، انسانهاي متوسط پرسش هايي را مي پرسند كه پاسخش را دارند و انسانهاي كوچك مي پندارند كه پاسخ همه پرسش ها را مي دانند. انسانهاي بزرگ بدنبال خلق مسئله هستند ، انسانهاي متوسط بدنبال حل مسئله هستند و انسانهاي كوچك مسئله ندارند ولي براي ديگران مسئله ساز هستند.
رييس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با بيان اين نكته كه" روابط عمومي ها مثل ساير واحدها هدفمند عمل مي كنند" گفت: روابط عمومي ها بدنبال اين هدف هستند كه جامعه اي سالم ، پويا ، فعال و الگو داشته باشيم و براي دستيابي به جامعه اي سالم، اخلاق و فرهنگ، محور قرار گيرد.
وي ادامه داد: روابط عمومي ها در يك جامعه فعال، تفكر و عقلانيت را دنبال مي كنند و به رقابت پذيري و خلاقيت دامن مي زنند و براي دستيابي به جامعه الگو مجموعه صفات جامعه اي كه پيشرفته تر از همه جوامع است را شناسايي مي كنند و بدنبال تحقق اين شاخصه ها هستند.
استاندار يزد خاطر نشان كرد: روابط عمومي ها براي خود راهبردهايي دارند كه نشأت گرفته از آموزه هاي انبياء، اولياء و علما و بزرگان جامعه و ميثاق ملي و قانون اساسي و آرمانهاي امام راحل(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و قوانين عادي و جاري است.
ميرمحمدي در ادامه ، وظيفه روابط عمومي ها را بسيار خطير دانست و تصريح كرد: وظيفه روابط عمومي ها پشتيباني از رسانه ها و تعامل به جاي تقابل و فراهم كردن زمينه سرعت ، بهبود و كيفيت كار است تا با ارائه راهكارهايي، بسترهاي روحي و رواني و تسهيل امور را در جامعه فراهم آورند تا مديران بتوانند در فضايي شاداب ، بالنده و خلاق بكوشند و تلاشهاي آنها بتواند با هم افزايي آثار بسيار ارزنده تري پيدا كند.
وي آنگاه با بيان اين نكته كه "هيچ يك از رسانه ها، حتي اندك رسانه هايي كه با خط مشي مغاير با اهداف دولت عمل مي كنند، نبايد از پشتيباني روابط عمومي ها محروم باشند چرا كه از وظايف روابط عمومي ها فضاسازي براي رشد انديشه و بسط عقلانيت در جامعه است " گفت: انجام اين وظايف بسيار سخت و دشوار است و مستلزم تمرين، صبر ، تحمل و خودسازي براي رسيدن به اهداف والاي انساني است به گونه اي كه گاه در جايي لازم است روابط عمومي ها سكوت اختيار كنند و در جايي ديگر روشنگري و در جاي خود نيز به پاسخگويي مستدل و محكم بپردازند.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: روابط عمومي ها هيچ گاه نبايد از مواضع ارشادي و روشنگرانه خود غافل شوند و اصل را بايد بر ارشاد جامعه و پيشبرد امور قرار دهند زيرا آنها كانون هاي درخشان روشنگري ، عقلانيت و اميدآفريني و مبشرين فردايي بهترند.
استاندار يزد افزود: روابط عمومي ها بايد متناسب با الگوسازي هاي اقتصادي در جامعه، زمينه رقابتهاي اخلاقي و معنوي را نيز اشاعه دهند تا كلامشان به دل ها راه پيدا كند و ارتباط مستمر و سازنده و معقولي با مخاطبين خود برقرار سازند چرا كه رسالت روابط عمومي ها و رسانه هاي جمعي در قبال جامعه، بسيار حساس و سازنده است و حركت و فعاليت فعالين عرصه روابط عمومي بايد بر مباني صداقت ، نيك انديشي و امانت داري استوار باشد و از طرف ديگر اين امر را بايد مد نظر داشت كه شيطان هميشه در كمين و در تدارك توطئه و كشاندن انسان به حواشي است تا ارزشها و خوبي ها و شخصيت هاي انساني را تباه كندكه نبايد از اين موضوع نيز غافل شد.
ميرمحمدي سپس به موضوع مهم ديگري كه روابط عمومي ها بايد مدنظر داشته باشند اشاره كرد و تاكيد نمود: روابط عمومي ها بايد نعمت آزادي را پاس بدارند زيرا عرصه آزادي سبب بروز و ظهور ماهيت هاي همه مي شود و اين ماهيت هاست كه در كنش و واكنش هاي اجتماعي سبب اصلاح افراد شده و افراد را متحول مي كند و باعث رشد آنها شده و از اين طريق جامعه اي سالم حاصل مي شود.
وي خاطر نشان كرد: آنهايي كه چراغ هدايت را بدست مي گيرند ، آنهايي كه رابطه را با جامعه برقرار مي كنند و آنهايي كه با افراد جامعه مرتبط مي شوند و رسالت ارتباط و انتقال اطلاعات به آنها را به عهده دارند ، وظيفه اشان بسيار ظريف و حساس و عميق است كه چه پيامي را به جامعه منتقل كنند؟ چرا كه پيام نبايد خارج از اهدافي كه برشمرده شد باشد و تمام پيامهايي كه انتقال داده مي شود بايد در ارتباط با ايجاد جامعه اي سالم، پويا ، فعال و الگو باشد و اين هنر بزرگي است و ظرفيت بالا و قابليتهاي فراواني از ادبيات و شعر گرفته تا طنز و هنر و عرفان و ادبيات كودك و معارف بزرگ نياز دارد چرا كه دامنه ارتباطي دامنه گسترده اي است و فضاي ارتباطي فضايي است بي نهايت.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: انسان تا جايي كه مي تواند بايد از خود بزرگي نشان دهد و روابط عمومي ها در واقع بايد از اين انسانهاي بزرگ تشكيل شود و اگر از چنين انسانهايي در روابط عمومي ها داشته باشيم و رابطين با مردم از اين ويژگي ها برخوردار باشند، هيچ مشكلي در جامعه وجود نخواهد داشت، بنابراين آنچه از روابط عمومي ها در ارتباط با رسانه ها و مردم انتظار است ، بروز مهرباني ، معرفت ، بزرگواري و بلندنظري و ترويج اين صفات و حسنات در جامعه است تا از اين طريق بتوانند محدود نگران را از ورطه تنگ نظري دور سازند.
استاندار يزد گفت: روابط عمومي ها سنگ صبورند و با هر موضوعي عالمانه برخورد مي كنند و مي كوشند از انتقاد استقبال و منتقدان را تشويق كنند و از بعضي شيطنتها نگراني نداشته باشند زيرا افراد مغرض باتوجه به فهم و درك عميق مردم و افكار عمومي، جايي در جامعه ندارند و مشخص است كه هدف اينگونه افراد به حاشيه كشاندن دست اندركاران و فعالان جامعه است تا آنها را از پيشرفت بازدارند.
وي در همين ارتباط با بيان جمله اي از دكتر علي شريعتي(ره)، اهميت توجه به اهداف و تمركز بر رسيدن به آنرا متذكر شد و گفت: دكتر شريعتي در سخنراني خود در حسينيه ارشاد صحبتهاي بسيار سازنده و تحول انگيزي را مطرح مي كرد كه يكي از موارد بسيار جالب اين جمله بود كه" وقتي هدفي داشته باشيد و به سمت آن در حركت باشيد، اگر كسي دستي به شانه اتان زد، همينكه نگاه را به سمت آن فرد گردانديد تا ببينيد كه كيست، به همان اندازه از هدف عقب مانده ايد ".
ميرمحمدي افزود: اين مثال را زدم كه بدانيم حساسيتها در رسيدن به هدف تا چه حد زياد است و بايد همواره مراقبت كنيم تا كسي نتواند ما را از رسيدن به هدفمان غافل كند و از اين قبيل دقت نظرها در روابط عمومي بسيار ضروري است .
استاندار يزد سپس خاطر نشان ساخت: ما اجازه نداريم از منافع ملي و مصالح عمومي جامعه و وظيفه خدمت به مردم غافل شويم و وقت ارزشمند خدمت به مردم را مصروف توهماتي كنيم كه افرادي از خود بروز مي دهند و يا به دلايلي نامعلوم، موضوعي را دنبال مي كنند چرا كه وقت ما به طور كامل متعلق به مردم و در جهت انجام امور مردم است و به هيچ وجه نبايد تحت تأثير عوامل خودبين و ناشناخته، لحظه اي از رسالت خود بازمانيم.
وي ابراز اميدواري كرد : اميدوارم همكاران روابط عمومي در دستگاههاي مختلف ، اين ادارات را كانون عشق و محبت و علم و انديشه قرار دهند و يار و مددكار رسانه ها باشند و با همكاري يكديگر آرامش و اميد را در جامعه نهادينه و همبستگي عمومي را گسترش دهند و در شكوفايي ظرفيتها و قابليتها و استعدادهاي انساني ، اقتصادي ، اجتماعي ، اعتقادي و فرهنگي جامعه سهم ارزنده اي بخود اختصاص دهند.
رييس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان، با اشاره به سختي و دشواري كار روابط عمومي ها، خطاب به حاضرين در اين گردهمايي گفت: به نقش خطير و كار دشوار روابط عمومي ها واقفم و بر اين امر اشراف دارم كه روابط عمومي گذشت ، تحمل ، حوصله و صرف وقت همراه با ايثار مي خواهد تا اين رسالتي كه بعهده شماست به خوبي ايفاءكنيد.
وي آنگاه به نقش رسانه ها در همراهي با روابط عمومي ها اشاره نمود و افزود: يكي از بازوهاي قوي روابط عمومي ها، رسانه ها هستند و به عنوان مثال رسانه ملي با توجه به تحت پوشش قراردادن تمام گستره جامعه، نقش بسيار مؤثري در اين همراهي به عهده دارد و ارتباط روابط عمومي ها با همه رسانه ها به ويژه صدا وسيما مي تواند به تحقق اهدافي كه در پيش روي روابط عمومي ها جهت تحقق آرمانهاي نظام ، بهبود شرايط جامعه، ايجاد انگيزه هاي فرهنگي و اعتقادي بيشتر و ساختن جامعه اي سالم ، پويا و فعال و الگوست ، كمك شاياني كند.
استاندار يزد در ادامه ضمن تشكر از مجري مراسم به دليل گشاده رويي و اجراي موفق برنامه خاطر نشان كرد: لبخند، چهره گشاده و صميميت و مهرباني، همدلي ها را تقويت مي كند و طبيعي است كه دست اندركاران روابط عمومي ها در اين خصوص نيز با محبت و صميميت عمل كرده و با ايثارگري پا به ميدان گذاشته اند.
ميرمحمدي تاكيد كرد: در اين مدت، ويژگيهاي بسيار خوبي را در برخورد مجموعه روابط عمومي استان با مسائل مطروحه در رسانه ها مشاهده كردم كه با مناعت طبع ، انديشه عميق و برخوردهاي محترمانه با رسانه ها مواجه شديد و سايت ها و خبرگزاريهاي مختلف را پشتيباني نموديد و با آنها تعامل داشتيد و هيچگاه تحت تأثير بعضي مواردي كه دور از رسالت شماست قرار نگرفتيد و همين امر زمينه هاي بسيار خوبي را در راستاي آرامش جامعه فراهم آورده و شاهديم كه امروز آرامش جامعه به همين دلايل است چرا كه روابط عمومي ها خط مشي مشخصي را براي پيشرفت تعيين كرده و قصد دارند به پيشرفت خود ادامه دهند و در اين مسير قطعاً موفق خواهند بود.
وي در پايان ابراز اطمينان كرد كه با روشنگري روابط عمومي ها، تقويت انديشه ها و استفاده از افكار بزرگان ، دانشمندان وكساني كه شمع و چراغ جوامع مختلف و تمدن ساز هستند و مفاخر اسلامي و ملي به حساب مي آيند، منابع غني براي استفاده مديران وكارشناسان روابط عمومي فراهم گردد و خاطر نشان كرد: روابط عمومي ها بايد مشخص كنند كه قصد دارند چه پيامي را به جلمعه منتقل كنند و نقش پيامبري خود را چگونه ايفاء نمايند چرا كه بايد پيامهايي را به جامعه منتقل كنند كه جامعه را رشد دهد و اصلاح نمايد و وضع جامعه را بهبود بخشد و عدل و عدالت را گسترش دهد و مردم را به حقوق مدني ، ديني و شهروندي خود آگاه كند و طبيعي است كه اين موارد با فعاليت و روشنگري روابط عمومي ها رخ خواهد داد.

 

WwGotharbhos 01.jpg WwGotharbhos 02.jpg WwGotharbhos 03.jpg WwGotharbhos 04.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات