باحضور استاندار یزد؛

روسای هیئت های ورزشی استان یزد مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند

با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان، هر يك از رؤساي هیئت‌های ورزشي استان به ارائه گزارشي از فعالیت‌های انجام‌شده در هیئت‌های ورزشي تابعه خود پرداختند و مشكلات ورزش استان را از ديدگاه خود بيان کردند.
 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد؛ در ابتدای این جلسه معاون ورزشي مديركل ورزش و جوانان استان ضمن تبريك مقام سومي فوتبال ساحلي كشور در مسابقات جام بین‌قاره‌ای اظهار داشت: در تيم ملي فوتبال ساحلي علاوه بر اينكه سرمربي اين تيم يزدي است، سه بازيكن اصلي تيم نيز يزدي هستند.
«ابوالفضل كارگر» ادامه داد: كسب 4 مقام قهرماني و يك مقام سومي جهان و 5 مقام آسيايي از افتخاراتي است كه ورزش استان در 6 ماهه اخير به دست آورده است.
وي افزود: در اين مدت 135 نفر به تيم ملي دعوت‌شده كه از اين تعداد 31 نفر برگزیده‌شده‌اند.
اين مقام مسئول گفت: در حال حاضر 39 تيم در رشته‌های مختلف در ليگ برتر و 18 تيم در ليگ دسته اول كشور مشغول به فعاليت هستند.
كارگر تصريح كرد: اعزام 141 نفر به مسابقات كشوري،12 ميزباني كشوري در استان، برگزاري 330 مورد همايش ورزشي در سطح استان از جمله همايش پیاده‌روی خانوادگي، كسب 62 مقام اول، 66 مقام دوم و 84 مقام سوم در مسابقات كشوري و كسب 12 رتبه اول، 13 رتبه دوم و 14 رتبه سوم در مسابقات بین‌المللی با 25 اعزام، ازجمله افتخارات اداره كل ورزش و جوانان استان يزد در ماه‌های اخير بوده است.
وي با اشاره به اينكه شايسته است استقرار و ساماندهي هیئت‌های ورزشي در يك ساختمان متمركز انجام شود اظهار داشت: نياز به يك خوابگاه 400 نفره الي 1000 نفره براي استقرار ورزشكاران كشوري در مواقعي كه ميزبان مسابقات ملي هستيم داريم.
 
پیشرفت 35 درصدی ورزشگاه اختصاصي ورزشكاران نابينا و کم‌بینا
 رئيس هیئت ورزشي نابينايان و کم‌بینایان استان از ساخت يك ورزشگاه اختصاصي براي ورزشكاران نابينا و کم‌بینا با عنوان مجموعه لاله خبر داد و گفت: اين مجموعه ورزشي پيشرفت فيزيكي 35 تا 40 درصدي داشته است.
«عباس دشتي» ضمن تقدير و تشكر از زحمات مديركل ورزش و جوانان استان به 30 سال سابقه فعاليت اين هیئت اشاره كرد و افزود: يك مدال طلا و يك مدال نقره قهرماني جهان و چند مدال آسيايي ازجمله افتخارات هیئت ورزش نابينايان و کم‌بینایان استان است.
 
يزد قطب اول سواركاري كشور
 رئيس هیئت سواركاري استان گفت: خوشبختانه با تلاش بخش خصوصي در سال‌های اخير اين هیئت بسيار فعال‌شده است.
«احمد زارع پور» ادامه داد: در حال حاضر 3800 اسب عرب كشور در استان يزد موجود است كه بالغ‌بر 60 درصد اسب عرب كشور را شامل می‌شود و 207 باشگاه سواركاري در اين هیئت فعال هستند كه قبلاً تنها 38 باشگاه موجود بوده است و به‌عبارت‌دیگر از 400 باشگاه كشور بيش از نصف آن در استان يزد قرار دارد.
وي افزود: استان يزد قطب اول سواركاري اسب عرب كشور است، رتبه اول توليد و پرورش اسب عرب را داریم و باوجوداینکه 5500 اسب از نژادهاي مختلف در استان موجود است اما در سيستم دولتي ورزشگاه خوبي نداريم و اگر مجتمع سواركاري صفائيه كه متعلق به شركت توسعه و تجهيز ميادين ورزشي كشور است به استان تعلق گيرد بخشي از مشكلات ما حل می‌شود.
زارع پور تصريح كرد: 120 هكتار زمين در شهرستان يزد داريم كه اگر 50 هكتار با مشاركت بخش دولتي و 70 هكتار آن با مشاركت بخش خصوصي ساخته شود مشكلات ما حل می‌شود.
وي خاطرنشان كرد: همچنين 2 ميليون مترمربع زمين در شهرستان اشكذر داريم ولي 5 سال است به علت مشكلات متعدد واگذاري شكل نمی‌گیرد.
 
 تجهيز 2 سالن ورزشي براي فعالیت‌های ورزشكاران ژيمناستيك
 رئيس هیئت ژيمناستيك استان با بیان اينكه 2 سالن ورزشي گلستان و آزادشهر يزد براي فعالیت‌های ورزشكاران ژيمناستيك وجود دارد اظهار داشت: اين دو سالن با امكانات مناسبي تجهيز شده است كه در سطح كشور كم نظير مي باشد.
«حسام الدین نواب» گفت: يكي از درهاي سالن گلستان كه ورزشكاران ملي پوش در آن تمرين می‌کنند و محل عبور وسائل آتها است و دسترسي به وسائل سرمايشي و گرمايشي سالن را امكان پذير مي كند، توسط اداره كل حوادث غيرمترقبه جوش داده شده زيرا اين سالن به نوعي متعلق به اين اداره كل است كه خواهان رسيدگي به اين موضوع هستيم.
 
رشد و توسعه ورزش تنيس روي ميز در سطح استان
رئيس هیئت تنيس روي ميز استان گفت: اخیراً در مسابقات آسيايي اردن مهدي معصومي از شهرستان ميبد مدال نقره تيمي و مهدي هاتفي از شهرستان اردكان مدال برنز تيمي را كسب كرده اند.
«عزیز الله سیفی»با بیان اينكه ورزش تنيس روي ميز ورزش بسيار کم‌خرج و مظلومي است، اظهار داشت: استفاده از هیئت‌های مذهبي و ظرفيت حسینیه‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگي مساجد و پایگاه‌های بسيج براي رشد و توسعه ورزش تنيس روي ميز در سطح استان بسيار مؤثر بوده است.
 
رتبه اول شمشيربازي استان در سطح كشور
رئيس هیئت شمشيربازي استان گفت: شمشيربازي استان يزد در ايران اول است و 50 درصد تيم ملي و مربي اين تيم يزدي هستند.
«جلیل مازار اتابكي» ادامه داد: بانوان نيز در اين رشته ورزشي در سطح كشور حرف اول را می‌زنند كه كسب مدال آسيايي توسط يك بانوي يزدي در رشته شمشيربازي براي اولين بار و پس از 34 سال ازجمله موفقیت‌های بانوان شمشيرباز است.
 
لزوم جذب خيرين در ساخت اماكن ورزشي
رئيس هیئت كشتي استان گفت: 5 دوره مسابقات استاني در 5 رده سني در اين رشته برگزارشده كه برگزاري مسابقات كشتي پهلواني قهرماني كشور ‹‹جام پهلوان يزدي بزرگ ›› از آن جمله است.
«محمد شيباني» ضمن تأكيد بر لزوم جذب خيرين در ساخت اماكن ورزشي افزود: بايد به خيرين ورزشي ساز تسهيلات لازم داده شود تا اماكن نیمه‌ساز تكميل گردد.
 
احداث پيست نياز ضروري ورزش دو و میدانی
رئيس هیئت دو و ميداني استان با اشاره به اينكه در سال گذشته 10 عنوان اول كشوري را داشتيم گفت: كسب اين افتخارات در زمان فعاليت هیئت بی‌سابقه بوده است.
«محمدحسین ايليايي» بابیان اينكه 40 ميليون تومان هزينه سال گذشته هیئت بوده كه اداره كل ورزش و جوانان و فدراسيون تنها كمتر از 10 درصد به ما كمك كرده اند، افزود: احداث پيست و تجهيز امكانات هیئت از نيازهاي ضروري هیئت دو و ميداني است.
وي ضمن انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به مشكلات هیئت‌های ورزشي اظهار داشت: پيست دو و ميداني استان سال‌هاست كه ساخته ‌شده اما نياز به تعمير و تجهيزات دارد كه اين امر با مبلغي بين 50 تا 100 ميليون تومان امکان‌پذیر است.
 
جايگاه بسيار عالي ورزش باستاني و زورخانه‌ای در كشور
رئيس هیئت ورزش باستاني و زورخانه‌ای استان گفت: ورزش باستاني و زورخانه‌ای استان در كشور جايگاه بسيار عالي اي دارد و در بين استان‌ها با 4 امتياز اختلاف، پس از استان اصفهان رتبه دوم كشور راداریم.
«حسین ارزانش» ادامه داد: یک‌سوم جمعيت ورزشكاران كشور در اين هیئت فعاليت دارند و تعداد زورخانه‌ها از 20 زورخانه به 70 زورخانه فعال افزایش‌یافته است اما آنچه نبايد از آن غافل شد اين است كه هیئت‌های ورزشي ازلحاظ بودجه‌ای مشکل‌دارند.
 
تأمين زیرساخت‌ها براي توسعه ورزش همگاني در استان
رئيس هیئت ورزش‌های همگاني استان اظهار داشت: در سال‌های گذشته ورزش موردتوجه جدي همه مسئولان بوده است و تلاش کرده‌ایم با جذب و همراهي دستگاه‌ها زیرساخت‌های لازم براي توسعه ورزش همگاني در استان را فراهم نماييم كه اين مهم تحقق‌یافته است.
«وحیدرضا خباززاده» از جذب بخشي از بودجه شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي اين نهاد براي ورزش همگاني خبر داد و افزود: در سال گذشته براي اين ورزش 400 ميليون تومان هزينه كرديم كه از اين مقدار مبلغ 100 ميليون تومان لباس ورزشي تهیه‌شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر 4 پارك غدير، كوهستان، آزادگان و هفتم تير براي ورزش معلولين و جانبازان در حال آماده‌سازی شدن است.
 
لزوم توجه مسئولين استان به همه رشته‌های ورزشي
 رئيس هیئت ورزشي جودو استان بابیان اينكه كمك 5 ميلياردي به تيم واليبال آرمان اردكان كه يزدي نيست، فایده‌ای ندارد و اين تيم در سال آينده منحل خواهد شد گفت: اگر به‌جای اين پول به هر هیئتی مبلغي كمك شود تحول عظيمي در ورزش استان رخ خواهد داد.
«علی محمد عزيزي» تصريح كرد: همه بودجه نبايد به رشته‌های ورزشي فوتبال و واليبال اختصاص يابد و لازم است مسئولان استان به رشته‌های ورزشي ديگر نيز توجه نمايند.
 
فرهنگ‌سازی براي نهادينه شدن ورزش كبدي در سطح جامعه
رئيس هیئت كبدي استان بابیان اينكه در اين رشته ورزشي در كشور مقام هشتم را داریم گفت:لازم است فرهنگ‌سازی براي نهادينه شدن ورزش كبدي در سطح جامعه صورت گيرد.
«فاطمه سعيدي» كمبود بودجه و نداشتن امكانات لازم براي اعزام ورزشكاران به مسابقات مختلف ورزشي را ازجمله مشكلات هیئت كبدي استان عنوان كرد.
 
 اختصاص بودجه براي تكميل ديوار صخره‌نوردی استاندارد
رئيس هیئت كوهنوردي استان با اشاره به اينكه ديوار صخره‌نوردی مناسبي براي تمرين ورزشكاران اين رشته وجود ندارد از مسئولين استان خواستار شد: بودجه‌ای مناسب به مبلغ 30 تا 40 ميليون تومان را براي تكميل ديوار صخره‌نوردی و صعود ورزشي استاندارد به مساحت 350 متر مربع  كه در شاهديه در حال ساخت است اختصاص دهند.
«محمد اكبري» كمبود بودجه، نداشتن سالن و اعتبارات مالي كافي را ازجمله مشكلات هیئت كوهنوردي استان عنوان كرد.
 
كسب رتبه اول آسيايي توسط ورزشكاران دوچرخه‌سوار استان
رئيس هیئت دوچرخه‌سواری استان گفت: در حال حاضر ورزشكاران رشته دوچرخه‌سواری استان جزء 15 تيم برتر جهان و اول آسيا و كشور هستند.
«محمدحسین رياحي» بابیان اينكه همه هیئت‌های ورزشي در راستاي سلامت جسم و روح فعاليت می‌کنند اظهار داشت:
 كاهش آسیب‌های اجتماعي و بيماريها توسط ورزش امکان‌پذیر است.
وي با اشاره به اينكه در بين استان‌های كشور جزو 3 استاني هستيم كه در حوزه بانوان هیچ‌گونه فعاليتي نداريم خواستار عزم همگاني براي توسعه ورزش دوچرخه‌سواری در استان به‌ویژه در حوزه بانوان شد.
 
كسب مدال مسابقات پاراالمپيك توسط ورزشكاران ناشنواي يزدي
رئيس هیئت ناشنوايان استان بابیان اينكه يكي از پرافتخارترين هیئت‌های ورزشي استان هستيم گفت: ورزشكاران ناشنواي استان موفق به كسب مدال  و مقام در مسابقات پاراالمپيك شده‌اند.
«اکبر حدادي» ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولان استان به اين هيئت ورزشي، ساخت ، تكميل و تجهيز ورزشگاه اختصاصي ناشنوايان در اكرميه يزد را خواستار شد.
 
فوتبال پيشاني ورزش هر استاني است
 رئيس هیئت فوتبال استان با تعريفي از وظايف هیئت‌های ورزشي گفت: در شرح وظايف اين هیئت‌ها آمده است كه بايد از ورزش‌های غیرحرفه‌ای و توسعه ورزش حمايت کنند.
« احمد نارگوني» اظهار داشت: رشته ورزشي فوتبال با توجه به جذابیت‌هایی كه داشته و دارد از حوزه ورزش خارج‌شده است به‌گونه‌ای كه وقتي يك برنامه‌ای در فوتبال انجام می‌شود همه ذهن‌ها و فكرها را درگیرمی سازد و افكار عمومي جامعه را متوجه خود می‌کند.
وي ادامه داد: اگر استاندار يزد براي حمايت از يك تيم فوتبال كه دچار مشكل و بحران شده است وقت می‌گذارد شايسته است از ايشان تشكر شود و جاي گله گذاري و انتقاد نيست زيرا فوتبال پيشاني ورزش هر استاني است.
رئيس هیئت فوتبال استان افزود: وظيفه اين هیئت و تربیت‌بدنی استان حمايت مالي از يك باشگاه ورزشي نيست اما بايد به رشته فوتبال نگاه ویژه‌ای شود.
گفتنی است مشروح سخنان استاندار یزد در خبر تکمیلی ارائه شده و با توجه به اهمیت مطالب مطرح شده از سوی افراد حاضر در جلسه، مشروح سخنان روسای هیئت های ورزشی استان نیز منتشر شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات