استاندار يزد عنوان كرد:

روستاها مركز توليد و پشتوانه اقتصادي كشور هستند

استاندار يزد گفت: روستاها مركز توليد، كار و تلاش و پشتوانه اصلي اقتصاد كشور هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه 10 بهمن‌ماه اولين همايش سراسري نقش تعاوني دهیاری‌ها در امر سرمایه‌گذاری، ايجاد اشتغال و توسعه پايدار روستايي با حضور استاندار يزد، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، معاون امور دهیاری‌های كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، فرمانداران و بخشداران استان در سالن همایش‌های دانشگاه پيام نور يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش ضمن گراميداشت فرارسيدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: مردم اصلی‌ترین پشتوانه نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و تحت رهبري حكيمانه حضرت امام خميني (ره) و با اتحاد و انسجام رژيم ستم‌شاهی 2500 ساله را سرنگون كردند و انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: از همان ابتداي انقلاب نهادهاي مردمي ايران اسلامي علی‌رغم توطئه‌های مختلف دشمنان، با هدايت حضرت امام خميني (ره) و همت مردم شكل گرفت و تداوم يافت.
وي با اشاره به اهميت بسيار زياد انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: حضور حداكثري مردم در اين انتخابات همراه با اتحاد و انسجام ملي موجب عزت، استقلال و اقتدار بیش‌ازپیش نظام جمهوري اسلامي ايران در سراسر جهان خواهد شد.
ميرمحمدي تصريح كرد: خوشبختانه با شهد شيرين اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه فرصت‌های مناسبي پیش‌آمده است كه با مردم دنيا تعامل بيشتر و بهتري داشته باشيم و ملت ايران را به‌عنوان ملتي بااخلاق، اهل منطق، ادب، فناوري و فرهنگ دوست به جهانيان معرفي كنيم.


توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: پس از انقلاب اسلامي به روستاها توجه گرديد و بسياري از زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق، خطوط تلفن و جاده‌های مواصلاتي در مناطق روستايي تأمين شد.
وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد نيز توجه ویژه‌ای به روستاها و روستائيان داشته و با دورانديشي و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به فكر توسعه پايدار در روستاها است.
ميرمحمدي اظهار داشت: دهياران نيز معماران ساماندهي روستاها هستند و درواقع اعضاي دهیاری‌ها كمك می‌کنند تا زمینه‌های آسايش و آرامش مردم در روستاها فراهم شود.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با اشاره به نقش شرکت‌های تعاوني دهیاری‌ها در امر سرمایه‌گذاری، ايجاد اشتغال و توسعه پايدار در روستاها تصريح كرد: تعاون هميشه باکار، تلاش و اشتغال‌زایی همراه بوده است و هرجایی كه لازم باشد كارها باقدرت و توانمندي بيشتري انجام شود بايد تعاون و روحيه مشارکت‌جویی را گسترش دهيم.
وي افزود: شرکت‌های تعاوني دهیاری‌ها براي توسعه و آباداني روستاهاي كشور و پشتيباني از روستائيان نقش بسيار مهمي دارند و می‌توانند با گرفتن تصميمات منطقي و با استفاده از خرد جمعي و هم‌فکری بسياري از مشكلات و معضلات را در روستاها رفع كنند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با تأمين زیرساخت‌های لازم در روستاها و توسعه طرح‌های مشاركتي توليد محور زمينه رفاه وزندگی بهتر براي مردم روستا بيشتر از گذشته فراهم شود.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات