استاندار یزد:

رونق فعالیت صنایع خلاق؛ در مسیر توسعه اقتصادی/ کمیته صنایع خلاق استان یزد تشکیل می شود

استاندار یزد گفت: رونق و توسعه فعالیت صنایع خلاق، در اقتصاد استان و کشور اثر گذاشته و تولید ثروت می کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اعضای هیئت مدیره خانه خلاق و نوآوری زینو با مهران فاطمی؛ استاندار یزد دیدار و به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال 1402 و راهبردهای مورد پیگیری در سال 1403 پرداختند.
 
استاندار یزد: در این نشست، با اشاره به نقش و جایگاه خانه های خلاق و نوآوری در توسعه نوآوری گفت: خانه خلاق و نوآوری زینو یکی از مجموعه های بسیار ارزشمند فعال در استان است و از مجموعه فعالیت های آن به طور خاص حمایت خواهد شد.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: رونق و توسعه فعالیت صنایع خلاق، در اقتصاد استان و کشور اثر گذاشته و تولید ثروت می کند.
 
وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از خانه خلاق زینو و تیم های مستقر در این مجموعه، اظهارکرد: اقدامات و فعالیت های تیم های مستقر در این مجموعه، صرفا با نگاه اقتصادی نیست بلکه این فعالیت های نوآورانه، خلاقانه و فرهنگ و هویت محور؛ با عشق و انگیزه انجام می شود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اعلام موافقت با پیشنهاد تشکیل کمیته صنایع خلاق ذیل ستاد نوفاد استان یزد، خاطرنشان کرد: تشکیل این کمیته سبب هم افزایی بیشتر در راستای پیشبرد امور مرتبط با صنایع خلاق خواهد شد.  
 
وی با اشاره به حوزه صنایع دستی به عنوان یکی از حوزه های مورد پیگیری در خانه خلاق زینو، اضافه کرد: یکی از راه های مورد پیگیری در استان جهت حمایت از حوزه صنایع دستی، جایگزینی تولیدات صنایع دستی به جای سایر هدایا در دستگاه هاست.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در این راستا ادامه داد: رویکرد جدی استانداری یزد تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، نخبگان، سفرا، افتخار آفرینان و ...  با اهدای تولیدات صنایع دستی است.
 
وی با اشاره به موضوعات مربوط به شخصی سازی تولیدات صنایع دستی، اظهارکرد: بسته پیشنهادی مجموعه خانه خلاق زینو برای اهدای هدیه و تکریم چهره ها و تجلیل از افراد برتر هر حوزه تهیه شود.
 
استاندار یزد با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: یکی از بسترهای تحقق شعار سال، حمایت از فعالیت های حوزه صنایع دستی است؛ با ارائه تسهیلات مناسب و با چاشنی خلاقیت و نوآوری اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می خورد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات