معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

رويكرد دولت تدبير و اميد حمايت از سازمان‌های مردم‌نهاد است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: رويكرد دولت حمايت از تشکل‌های مردمي در راستاي پرداختن به مسائل اجتماعي، محیط‌زیست و ميراث فرهنگي است و اقدامات بسيار خوبي در اين حوزه‌ها انجام‌شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد روز شنبه 14 آذرماه نشست بانوان برگزيده و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط‌زیست با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئيس سازمان محیط‌زیست، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديران كل دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي و مديركل حفاظت از محیط‌زیست استان در سالن بنياد نخبگان يزد برگزار شد.
«محمدعلی طالبي» در اين نشست مشترك ضمن تشريح برنامه‌هایي كه دولت تدبير و اميد در راستاي توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد در استان يزد انجام داده است اظهار داشت: فعالیت‌های بسيار خوبي ازنظر كمي و كيفي در اين حوزه انجام‌شده است و در طول دوره دوساله با رشد 20 درصدي درخواست تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد و رشد 15 درصدي تعداد تشکل‌های مردمي در حوزه‌هاي مختلف روبرو بوده‌ایم.
وي ادامه داد: مسائل محیط‌زیست، ميراث فرهنگي و حاشیه‌نشینی شهرها ازجمله حوزه‌هایی بوده كه رويكرد مردم و فرهيختگان جامعه در تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در اين حوزه‌ها بسيار خوب بوده است.
طالبي افزود: حمایت‌های خوبي از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حفاظت از محیط‌زیست و رعايت حقوق شهروندي به‌عنوان رويكرد جديد دولت صورت گرفته است و يكي از راهبردهای دولت تدبير و اميد در استان توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح كرد: با همفكري نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد تاكنون 6 كارگاه آموزشي براي ارتقاء سطح علمي تشکل‌های غیردولتی برگزارشده و نگاه ما به تشکل‌های مردمي برخلاف برخي نگاه‌هایی كه درگذشته حاكم بوده، اين است كه اين سازمان‌های مردم‌نهاد در كنار دولت و ياري گر دولت‌مردان هستند.
وي در پايان سخنان خود با تأکید بر اينكه بايد از ظرفيت سازمان‌های مردم‌نهاد و توان بسيج مشاركت مردم حداكثر استفاده را نماييم گفت: تشکل‌های غیردولتی براي رفع مسائل و مشكلات مردم و تأمین خواسته‌های آن‌ها براي پيشبرد برنامه‌های دولت در راستاي خدمت‌رسانی هرچه بهتر و بيشتر به مردم نقش بسيار بااهمیتی دارند و بايد به نحو شايسته از اين سرمايه اجتماعي بهره‌مند شويم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات