معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

رويكرد نيروي انتظامي جذب مشاركت مردم در حوزه تأمين امنيت است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: رويكرد جديد نيروي انتظامي جلب و جذب مشاركت مردمي در حوزه تأمين امنيت است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه سه‌شنبه 14 مهرماه همایش «پلیس، امنیت، اصناف» با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اصناف و جمعی از مسئولین استان یزد برگزار شد.
«محمدعلی طالبی» در این همایش ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي و گراميداشت ياد و خاطره جان‌باختگان فاجعه غم‌بار منا اظهار داشت: روند فعالیت‌های نيروي انتظامي در استان يزد در دو سال گذشته به‌گونه‌ای بوده است كه ما شاهد كاهش بسياري از شاخصه‌های جرم در سطح استان و بالا رفتن ضريب امنيتي هستيم.
وی ادامه داد: خوشبختانه رويكرد بسيار مثبتي در سال‌های اخير در نيروي انتظامي آغازشده است و اميدواريم اين رويكرد تقويت و تداوم يابد.
طالبي افزود: در حقيقت تمركز فعالیت‌های نيروي انتظامي از بعد امنيتي به سمت بعد اجتماعي است و در بعد اجتماعي نيز تأكيد بر حضور مردم و مشاركت حداكثري آن‌ها در تأمين امنيت می‌باشد كه اين بسيار مهم است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح كرد: وقتي امروز از امنيت پايدار صحبت می‌کنیم يعني امنيتي كه همه شاخصه‌های لازم در آن دیده‌شده باشد و متكي به حضور و مشاركت مردم باشد، زيرا تا روزي كه حضور و مشاركت مردم را نداشته باشيم هرچند شديدترين برنامه‌ها را اعمال كنيم و مراقبت‌های امنيتي خودمان را بالا ببريم، موفقيت چنداني نخواهيم داشت.
طالبي بابیان اینکه مهم‌ترین شاخصه نيروي انتظامي به‌عنوان يك نيروي مقتدر در كشور مردمي بودن آن است، تأکید کرد: افتخار نيروي انتظامي اين است كه نيرويي مردمي از دل مردم، براي مردم و با مردم هستند.
وي بابیان اينكه اصناف يكي از کانون‌های برخوردار از سرمايه اجتماعي در جامعه ما و بخصوص در استان يزد هستند، گفت: اصناف یکی از اقشاری است که مردم استان بيشترين اعتماد را به آن‌ها دارند.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه داد: قطعاً چنين قشري می‌تواند مورد اعتماد نهادهاي نظام و مخصوصاً نهادهاي تأمین‌کننده امنيت باشد و اگر نيروي انتظامي تعامل و همكاري خوبي را با اصناف در بحث برقراري امنيت به وجود آورد، اتفاق مباركي است.
طالبي خاطرنشان كرد: اصناف می‌توانند از جايگاه، موقعيت و سرمایه‌ای كه به لحاظ اجتماعي در اختيارشان است و اعتمادي كه جامعه به آن‌ها دارد براي تأمين امنيت در جامعه به نحو احسن استفاده نمايند.
وي بابیان اينكه اصناف كساني هستند كه در متن جامعه و قلب اجتماع حضور دارند و خيلي راحت به اطلاعات دسترسي پيدا می‌کنند اظهار داشت: همكاري اصناف استان با نيروي پليس و ديگر نهادهاي امنيتي و انتظامي، ضريب اطمينان ما را در بحث تأمين امنيت قطعاً افزايش خواهد داد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد که روند كاهش جرم در سطح استان با شتاب بيشتری ادامه پیدا کند و شرايطي را فراهم كنيم كه از يزد به ‌عنوان دارالعباده و الگوي تأمين امنيت پايدار در سطح كشور ياد شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات