معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

زمينة مشاركت مردم در موضوع پدافند غيرعامل فراهم شود

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با تأكيد بر استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازي برنامه‌هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي پدافند غيرعامل، خواستار فراهم شدن زمينۀ مشاركت مردم در اين حوزه شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، پيش از ظهر سه شنبه 27 مهرماه نشست ستاد نكوداشت هفتۀ پدافند غيرعامل استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل پدافند غيرعامل استانداري و اعضاي اين ستاد در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست ضمن آرزوي قبولي عزاداريها در ماه محرّم به اهميت موضوع پدافند غيرعامل، نظرات و تأكيدهاي صريح مقام معظم رهبري نسبت به اين موضوع و سياستهاي ابلاغي دولت تدبير و اميد، وزارت كشور و سازمان پدافند غيرعامل در اين رابطه اشاره كرد و گفت: يكي از اصلي ترين دلايل نام‌گذاري هفته ای به نام پدافند غيرعامل و تأكيدي كه مقام معظم رهبري در نام‌گذاري روز پدافند غيرعامل در هشتم آبان ماه داشتند، در حقيقت عمومي كردن پدافند غيرعامل و توصيه اي است كه روي توجيه و تبيين عمومي اين موضوع مي باشد.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: تبيين، تبليغ و فرهنگ سازي در حوزۀ پدافند غيرعامل بايد در سطح جامعه انجام شود و همانطور كه مردم در دفاع نظامي و در اوج آن، دفاع مقدس هشت ساله بهترين مشاركت و عملكرد را داشتند و موجب افتخار تاريخ ايران بوده و هست، لازم است در بحث پدافند غيرعامل نيز زمينۀ مشاركت مردم را فراهم كنيم.
وي افزود: هدف اصلي از برگزاري مانورها و برنامه‌هاي گوناگون در هفتۀ پدافند غيرعامل اين است كه جامعه به نوعي با اهميت موضوع پدافند غيرعامل آشنا شود و با آگاهي جامعه در اين رابطه زمینۀ مشاركت مردم در اين عرصه فراهم گردد.
طالبي یادآور شد: جداي از مردم، نخبگان جامعه، صاحب‌نظران، روحانيون و اهالي منبر و تريبون نيز بايد به حوزۀ پدافند غيرعامل ورود كنند، البته با حفظ حساسيتهايي كه توجه داشته باشيم در تبيين و توجيه مسائل پدافند غيرعامل احساس امنيت در جامعه تحت تأثير قرار نگيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: اميدواريم این هفته فتح بابي براي حضور نخبگان و صاحب‌نظران استاني، مجامع علمي و دانشگاهي در اين حوزه باشد و با برنامه‌ريزيهایي كه در كميته هاي گوناگون انجام مي شود به نوعي آن بدنة برجستة جامعه نسبت به پدافند غيرعامل حساس شوند، نسبت به اين موضوع توجه داشته باشند و بتوانند يك حلقة وصل‌كنندۀ خوبي بين مردم با دولت و دستگاههاي عمل كننده در حوزۀ پدافند غيرعامل باشند.
طالبي نقش صدا و سيماي مركز يزد و رسانه‌هاي نوشتاري و مجازي استان را در حوزة پدافند غيرعامل بسيار مهم دانست و به استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازي برنامه‌هاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي پدافند غيرعامل تأكيد كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه ضروري است كميته هاي شهرستاني به رياست فرمانداران فعال شوند و برنامه ريزي ها براي هفتۀ پدافند غيرعامل در شهرستانها نيز به خوبي و شايستگي انجام شود، گفت: امیدواریم در پايان اين هفته با ارزيابي‌هايي كه انجام خواهد شد دستگاههاي برتر معرفي و تقدير شوند و از بي توجهي هاي احتمالي برخی دستگاهها نسبت به بزرگداشت هفتۀ پدافند غيرعامل آگاهی لازم را به دست آوریم.


گفتمان سازي و فرهنگ‌سازي در جامعه مهمترين اهداف هفتۀ پدافند غيرعامل


مديركل پدافند غيرعامل استانداري نیز در اين نشست ضمن گراميداشت فرارسيدن هفتۀ پدافند غيرعامل گفت: گفتمان سازي و فرهنگ‌سازي پدافند غيرعامل در جامعه از مهمترين اهداف و برنامه ها در اين هفته است.
«حسين اسماعيلي» ادامه داد: بحث پدافند غيرعامل از اهميت بالايي برخوردار و همواره از منويات مقام معظم رهبري بوده است.
وي يادآور شد: مهم ترين وظيفۀ ما در حوزة پدافند غيرعامل هم افزايي ملي و آمادگي كامل براي رويارويي با تهديدات است و اين مهم همواره در دستور كار و فعاليتهاي ما قرار دارد..
اسماعيلي خاطرنشان كرد: هفتۀ پدافند غيرعامل از روز يك‌شنبه دوم آبان ماه با شعار «اقتدار ملّي، خودباوري و جهاد علمي» آغاز می شود و در روز شنبه هشتم آبان ماه با شعار «مصون سازي كشور با مديريت جهادي و بسيج مردمي» پايان مي يابد.
گفتني است در پايان اين نشست مسئولان كميته هاي مختلف ستاد نکوداشت هفت پدافند غيرعامل احكام خود را دريافت كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات