استاندار يزد در شوراي آموزش‌وپرورش استان:

زمینه‌های بروز خلاقيت جوانان را فراهم كنيم

استاندار يزد گفت: لازم است زمینه‌های بروز خلاقيت و شکوفایی را براي نوجوانان و جوانان كشور و استان فراهم كنيم.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد روز چهارشنبه 23 دی‌ماه نشست شوراي آموزش‌وپرورش استان با حضور استاندار يزد، معاون وزير آموزش‌وپرورش و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارتخانه، مشاور فناوري وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و فناوری استانداری و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه اظهار داشت: امروز آمادگي دانش آموزان ما به‌مراتب بيشتر از آمادگي معلمان در امر کامپیوتر، موبايل و فضاهاي مجازي و انواع و اقسام صورت‌هایی كه به شبکه‌های ارتباطي اطلاعاتي مربوط می‌شود، است.
"سید محمد ميرمحمدي" ادامه داد: اين آمادگي به‌هرحال نياز به پاسخ دارد و اگر پاسخ مناسب براي آن نداشته باشيم آن‌ها دنبال پاسخ می‌روند و پاسخ‌هایی كه از افراد و منابع غیر دلسوز براي آن‌ها ارائه می‌شود را دريافت می‌کنند.
وي افزود: همواره این دغدغه وجود دارد كه چرا فرزندانمان از شبکه‌های مجازي استفاده می‌کنند و نگرانیم که فردا مشكلاتي براي جامعه و فرهنگ ما به وجود آيد و هويت فرهنگی ما خدای‌ناکرده لطمه ببیند.
 ميرمحمدي تصريح كرد: اين واقعيت است و از این‌طرف آموزش‌هایی كه براي معلمان منظور می‌شود بايد خيلي جدی‌تر و گسترده‌تر انجام شود و بتوانند معلمان به‌عنوان كساني كه می‌خواهند بچه‌ها را تعليم دهند خودشان آمادگی‌های لازم را داشته باشند و من فكر می‌کنم در این‌طرف قضيه اين آمادگی‌ها وجود ندارد.
استاندار يزد گفت: نسلي كه می‌خواهد بنيادهاي فرهنگي، اجتماعي و انقلابي ما را تقويت كند و از يك فرهنگ غني برخوردار باشد نیاز به آمادگی‌های خاصی دارد و اگر مانتوانیم آن‌ها را براي آينده آماده كنيم، قصور کرده‌ایم.
وي اظهار داشت: شتاب و سرعتي كه فناوري دارد بسيار بالاست و ما هر سرعتي كه داشته باشيم باز ممكن است عقب بمانيم.
ميرمحمدي ادامه داد: لازم است در اين رابطه سندي تهيه شود و جنبه‌های عملي آن بررسی شود، البته این برنامه‌های نیاز به‌سرعت العمل بالا در بحث اجراست.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان افزود: بحث محتوي سازي يكي از مباحثي است كه اصلی‌ترین قضيه در شبکه‌های مجازي و ارتباطي است كه متأسفانه ما در محتواهایی كه توليد می‌شود يك درصد هم سهم نداريم.
وي اظهار داشت: در جامعه بزرگ‌ترین سرمايه منابع انساني است و اين فرزندانمان كه بزرگ‌ترین سرمايه هستند را بايد براي آينده آماده كنيم.
ميرمحمدي گفت: لازم است: ميدان خلاقيت و شکوفای را براي جوانان و نوجوانان به وجود بياوريم تا همه بتوانند ايفاي نقش كنند.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان با تعريف مدرسه هوشمند تصريح كرد: مدرسه هوشمند يك منابع بزرگي را در اختيار می‌گذارد تا علايق مختلف بتوانند از اين منابع تغذيه شوند و از معلمان راهنمایی بگيرند و با اين روش می‌شود خودگرداني و خودسازي در بچه‌ها را افزايش داد.
 استاندار يزد اظهار داشت: ما در استان بحث تبلت دانش‌آموزی با محتواي بومي و قيمت ارزان را دنبال كرديم تا دانش آموزان، والدين آن‌ها و معلمان با اين ابزار روز آشنايي پيدا كنند و همه بتوانند از اين فناوري استفاده كنند و با محتواي فرهنگي آن آشنا شوند.
وي ادامه داد: زماني كه محتواي بومي وجود داشته باشد دانش آموزان با يك فرهنگ بومي آشنا می‌شوند، آن چيزي كه خواست نظام و فرهنگ ماست در محتوا گنجانده می‌شود و بنابراين ما از اين طريق می‌توانیم براي پيشگيري از هجوم و نفوذ فرهنگ بيگانه ديوار بلندي بسازيم.
ميرمحمدي افزود: ما در كشور به دنبال يك جهاد الكترونيك و فناوري در مدارس و در بين دانش آموزان بوديم و اعلام آمادگي كرديم كه می‌توانیم تبلت باقیمت ارزان توليد كنيم تا ظرف مدت سه سال همه كشور را تحت پوشش قرار دهيم و هنوز هم اين آمادگي راداریم.
عالی‌ترین مقام اجرائي استان تصريح كرد: به نظر من سرمایه‌گذاری در اين حوزه و در مدارس از هر سرمایه‌گذاری ديگر در كشور اولويت بيشتري خواهد داشت.
وي در پايان سخنان خود ضمن قدرداني از زحمات و تلاش‌های مديركل آموزش‌وپرورش و فرهنگيان استان تأکید كرد: اين معلمان و اساتيد دلسوز منشأ خدمات بزرگي در استان در حوزه آموزش‌وپرورش بوده‌اند و موجب حفظ فرهنگ دارالعباده شده‌اند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات