مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد:

زمینه های حضور پُررنگ بانوان در عرصه های اجتماعی تقویت شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد در نشست هم اندیشی با مدیران و بانوان توانمند استان گفت: باید زمینه های حضور پُررنگ دختران و زنان در اجتماع به ویژه فعالیت‌های اثرگذار در حوزه هاي اشتغال و مديريت آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش دفتراستاندار و روابط عمومی استانداری یزد، عصر یکشنبه 21 آذرماه نشست هم اندیشی دربارۀ سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به استان یزد با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران و بانوان توانمند استان در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست با تاکید بر اهمیت ارتقای جایگاه و حقوق اجتماعی بانوان بیان کرد: سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در آینده ای نزدیک به استان یزد زمینه مؤثری برای تبادل نظر و ارائه پیشنهادات تاثیرگذار در راستای بررسی و زمينه سازي تقويت ابعاد گوناگون جایگاه اجتماعی بانوان را فراهم می سازد.
«رقیه کرمانیان» ادامه داد: نگاه مؤثر  به زمینه های اشتغال و توجه به توانمندی های بانوان در ابعاد گوناگون می تواند شرایطی را برای ایفای نقش ارزشمند تمام اقشار در جامعه ایجاد کند.
کرمانیان افزود: در استان یزد با توجه به اینکه درصد بالایی از بانوان از تحصیلات دانشگاهی و مهارت های  متعدد برخوردارند نیاز به تامین شغل  مناسب برای این افراد یکی از موضوعات مهم  پیش رو و از دغدغه هاي مهم حوزۀ بانوان است.
وی یادآور شد: بانوان امروز نشان داده اند در کنار سایر نقش هایی که در خانواده دارند می توانند نقش های اجتماعی دیگری را نیز به خوبی عهده دار شوند، از این رو می بایست مشاغل مناسب  با تعريف جايگاه هاي شغلي متنوع بر مبناي توانمندی های این افراد در نظر گرفته شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان سخنان خود گفت: ايجاد شرايط قابل قبول براي پُر كردن اوقات فراغت و امکانات ورزشی، رفاهی و تفریحی ويژۀ دختران و زنان استان در مسير افزايش نشاط و پويايي، نيازمند برنامه ریزی، ساماندهی و تعامل و همکاری بین دستگاه های استان است.
گفتنی است در ادامه این نشست اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و پيشنهادات خود در زمینه های گوناگون از جمله اشتغال، اوقات فراغت و به كارگيري توانمندي بانوان در تمامي سطوح جامعه و مبارزه با آسیبهای اجتماعی پرداختند.
 

Jahnbsnj 1.JPG Jahnbsnj 2.JPG Jahnbsnj 3.JPG

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات