استاندار يزد تأکید كرد:

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری پايدار در استان یزد فراهم‌شده است

استاندار يزد اظهار داشت: زیرساخت‌ها و پهنه‌بندی‌های لازم براي سرمایه‌گذاری پايدار در استان يزد فراهم و احصاء شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز یک‌شنبه 9 اسفندماه، نشست «توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد» با ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و با حضور استاندار یزد و جمعی کثیری از مسئولان ارشد اقتصادی و بانکی کشور در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تقدير از حضور باشکوه ملت ايران در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: استان يزد در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت و معدن گردشگري و ميراث فرهنگي ظرفیت‌های فراواني براي سرمایه‌گذاری دارد.
«سيد محمد ميرمحمدي» ادامه داد: خوشبختانه پس از اجرايي شدن برجام مناسبات كشور روبه بهبود است و طبيعي است كه اين مناسبات، موجب حضور گردشگران بيشتري در كشور خواهد شد.
وي افزود: در سه سال اخير حضور گردشگران خارجي در استان یزد چندين برابر شده است و در رسانه‌های خارجي از استان يزد به‌عنوان يكي از مقصدهاي اصلي گردشگري نام‌برده می‌شود.
ميرمحمدي تصريح كرد: آثار تاريخي و جاذبه‌های گردشگري طبيعي زيادي در استان يزد وجود دارد و يزد داراي بافت زنده خشتي می‌باشد كه در دنيا منحصربه‌فرد است و اين انحصار، جذابیت‌های بسيار بالايي را براي گردشگران ايجاد كرده است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: ازنظر آثار تاريخي ثبت‌شده در استان يزد بيش از هزار و 550 اثر تاريخي داريم كه برخي از آن‌ها در سازمان جهاني يونسكو نیز به ثبت رسیده‌اند.
وي با اشاره به ظرفیت‌های علمي استان براي سرمایه‌گذاری اظهار داشت: استان يزد يكي از 5 منطقه ويژه علم و فناوري در كشور است و ازنظر فناوري استعدادهاي بالايي را در خود جای‌داده است.
استاندار يزد ادامه داد: يكي از نمادهاي نخبگي جوانان يزدي 22 سال قبولي آن‌ها در كنكور سراسري به‌صورت مستمر است و مجموعه اين موارد فرصت‌هایی است كه سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمينان و آرامش خاطر براي سرمایه‌گذاری در استان يزد اقدام كنند.


يزد يكي از قطب‌های بهداشت و درمان كشور


ميرمحمدي با اشاره به خدمات بهداشتي و درماني كه در استان يزد ارائه می‌شود افزود: يزد در حال حاضر يكي از قطب‌های بهداشتي و درماني كشور به‌حساب می‌آید و 45 درصد تخت‌های بیمارستانی‌اش در اختيار افراد غیربومی است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان تصريح كرد: پزشكان متعهد و تلاشگري در استان مشغول ارائه خدمات درماني هستند و تعرفه‌های درمانی استان یزد بسيار ارزان‌تر از نقاط دیگر کشور است.
وي اظهار داشت: در زمينه كشاورزي نيز استان يزد علی‌رغم كمبود آب، سیاست‌های توسعه كيفي را در حوزه كشاورزي دنبال كرده است و در حال حاضر 340 هزار تن از محصولات كشاورزي و گلخانه‌ای استان به خارج از کشور صادر می‌شود.
ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود به ویژگی‌ها و نمادهاي استان يزد اشاره كرد و اظهار داشت: يزد شهر دارالعباده و دارالعلم و قنات و قنوت و قناعت است و اين ویژگی‌ها به‌نوعی گوياي همه ابعاد استان يزد هست.
استاندار يزد ادامه داد: ديانت، صداقت و امانت‌داری مردم يزد و مجموعه مسائلي كه به جنبه‌های عبادي مربوط می‌شود در واژه «دارالعباده» و علم و دانش و سرمايه اجتماعي و انساني استان يزد نيز در واژه «دارالعلم» خلاصه می‌شود.
 وي افزود: قنات نماد سخت‌کوشی، تلاش و خلق فن‌آوری‌ها توسط مردم اين ديار است، قنوت به معناي اينكه نگاهشان به سمت پروردگار متعال است و قناعت نيز به اين معنا است كه مردم يزد سعي می‌کنند بيشترين بهره را از امكانات موجود ببرند، در دخل‌وخرجشان ملاحظه دارند و افراط‌وتفریط را از زندگي خود دور کرده‌اند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان در پايان سخنان خود تأکید كرد: فرصت‌ها و امكانات لازم براي سرمایه‌گذاری در استان به‌درستی و با آینده‌نگری فراهم‌شده و مشوق‌ها و حمایت‌های قانوني لازم نيز براي سرمایه‌گذاران خارجي و داخلي مشخص‌شده است.
گفتني است در ادامه اين نشست «سید علی عزالديني» سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استانداري یزد نیز به تشريح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات