رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد:

زیرساخت های فناوری اطلاعات برای برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه فراهم شده است

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که زیرساختهای فناوری اطلاعات برای برگزاری انتخابات اسفندماه در استان به صورت نیمه مکانیزه فراهم است، گفت: استعلام احراز هویت افراد در انتخابات پیش روز با دیگر مدارک هویتی نیز فراهم شده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد، «مرتضی صابری» در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، گفت: کمیته فناوری اطلاعات انتخابات در استان همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان شکل گرفت و به موازات آن در شهرستانها نیز این کمیته ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات فرمانداری و بخشداری های استان انجام شده و مواردی از جمله تامین برق پایدار برای حوزه های اخذی رای در دستور کار است، همچنین برای تامین امنیت سایبری نیز اقدام شده و به منظور آموزش نیز پنج نفر مربی رایانه در شهرستان یزد، شهرستان های اردکان، میبد و مهریز سه نفر و بقیه شهرستان‌ها نیز هر کدام ۲ نفر برای دوره های آموزشی تخصصی به وزرات کشور معرفی شده اند.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد گفت: در مولفه های مورد تاکید مقام معظم رهبری، فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد و بسترساز مشارکت است علاوه بر اینکه در قانون جدید انتخابات استعلام آنلاین و برخط مصوب و ابلاغ شده است .
صابری ادامه داد: در قانون جدید ممهور شدن شناسنامه حذف شده و افراد می توانند با استعلام آنلاین نسبت به رای دادن اقدام کنند و در قانون مشخص شده در حوزه های انتخابیه دارای ۲ نماینده نیز می توانند انتخابات تمام الکترونیکی داشته باشند اما حوزه های استان یزد تک نماینده است و با وجود اعلام آمادگی استان یزد در هیچکدام از حوزه های استان فرایند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی اجرا نخواهد شد.
وی افزود: البته در تمام شعب ثابت و سیار دستگاه های استعلام هویت آنلاین وجود دارد و همچنین با توجه به قانون جدید انتخابات، همه مراحل پیش ثبت نام در کل کشور الکترونیکی انجام شده است که بیش از ۴۸ هزار نفر شرکت کرده و افزون بر ۲۴ هزار نفر نیز تایید نهایی شده‌اند که همه بدون حضور فیزیکی و به صورت برخط از پنجره خدمات واحد وزارت کشور انجام شده است.
رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: آزمایش پوشش دهی ارتباطات نیز توسط فرمانداری ها انجام شده و برای هر شعبه از ۲ روش سیار و ثابت استفاده خواهد شد و تا کنون بیش از ۹۳ درصد شعب اخذ استان یزد نسبت به آمادگی سخت افزاری و زیر ساخت های مورد نیاز، بررسی شده است .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات