سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد:

سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش تکنسین در استان اقدام کند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد مطرح کرد: تعداد تکنسین‌ها در یزد محدود است، لذا فنی و حرفه‌ای باید با امکان‌یابی، به‌صورت گسترده آموزش‌های مرتبط را ساماندهی کند تا جوانان مشغول فعالیت شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز یک‌شنبه 17 دی‌ماه؛ «علی زینی وند» در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در خصوص ایجاد اشتغال روستایی اظهار داشت: اجرای این طرح در استان مرکزی تجربه‌شده است و کارگروه‌ها باید فیلترهایی داشته باشند که توجیه‌پذیر بودن طرح‌ها را مشخص کند.
وی با بیان اینکه همایشی هم با حضور بخشداران برگزار خواهد شد تا تبادل تجربیات صورت گیرد؛ گفت: در سطح کشور شهرستان‌هایی داشتیم که 100 درصد طرح‌های معرفی‌شده را در کوتاه‌ترین زمان تصویب و معرفی کرده و تسهیلات گرفته و فعالیت آغازشده همچنین شهرستانی بوده که 90 درصد طرح‌ها برگشت‌خورده و به نتیجه نرسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد افزود: کارگروه اشتغال روستایی با حضور بخشداران و کارگروه اشتغال استان طرح‌ها را آنالیز کنند و شفاف اعلام نمایند تا مشکلی ایجاد نشود.
وی با اشاره به جدول عملکرد شهرستان‌ها و بانک‌ها در خصوص اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری بیان داشت: باید برخی دستگاه‌ها مثل کمیته امداد و بهزیستی هم در این موضوع واردشده و از این طرح‌ها برخوردار شوند.
زینی وند ادامه داد: در استان یزد تکنسین به‌صورت گسترده نداریم لذا فنی و حرفه‌ای باید با امکان‌یابی، به‌صورت گسترده آموزش‌های مرتبط بگذارند و جوانان مشغول فعالیت شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بابیان اینکه نرخ بيكاري استان باید به‌شدت کاهش یابد گفت: لازم است استارتاپ ها و مشاغل مربوط به حوزه گردشگری برای اشتغال‌زایی فعال شوند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات