استاندار یزد:

سایت 140 هکتاری نهضت ملی مسکن ابرکوه در حال آماده سازی است /یزد در جایگاه سه استان برتر در حوزه «نهضت ملی مسکن» /تسهیل در اجرای پروژه ورودی شهرستان ابرکوه از سمت یزد

استاندار یزد با بیان اینکه یزد در زمره سه استان برتر کشور در حوزه نهضت ملی مسکن است، گفت: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه های این حوزه، مسائل آن ها با جدیت و با تمام قدرت پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی؛استاندار یزد در تداوم «نهضت جمعه های خدمت» به شهرستان ابرکوه سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن، به بررسی مسائل این شهرستان پرداخت.
 
استاندار یزد در حاشیه سفر به ابرکوه، با اشاره به بازدید از برخی از سایت های نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه گفت: پروژه های مسکن سازی این شهرستان، مانند سایر شهرستان های استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.
 
وی بیان اینکه عملیات آماده سازی اراضی سایت های شهرستان ابرکوه کمی مشکل تر از سایر شهرستان ها است، تصریح کرد: بستر سخت سنگی و پر از نخاله و سنگ سایت ها موجب کندی روند آماده سازی و به تبع آن افزایش زمان مربوط به آن می شود.
 
فاطمی با بیان اینکه تاکنون 480 واحد تحویل مردم شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی 660 واحد نهضت ملی مسکن در حال انجام است که از این تعداد قریب به 170 واحد به صورت بنیاد ساخت و مابقی توسط خودِ مردم در حال ساخت است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه سایت 140 هکتاری شهرستان ابرکوه در حال آماده سازی است، اضافه کرد: قرعه کشی زمین های خانواده های ثبت نامی مشمول قانون جوانی جمعیت انجام و قطعات ان مشخص شده است.  
 
وی با اشاره به بازدید از سایت 8.5 هکتاری مهردشت ابرکوه و بررسی آخرین وضعیت آن، اظهارکرد: عملیات مربوط به تامین زیرساخت های مجموعه انجام شده و عملیات ساخت و ساز توسط مردم در حال انجام است.
 
استاندار یزد همچنین به سایت 18 هکتاری نهضت ملی مسکن این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقرر شد مسائل مربوط به این سایت بررسی و در حداقل زمان مرتفع شود.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه با بیان اینکه یزد در زمره سه استان برتر کشور در حوزه نهضت ملی مسکن است، خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه های این حوزه، مسائل آن ها با جدیت و با تمام قدرت پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از قسمتی از جاده ابرکوه_ مهردشت_ اسفندآباد_ هارونی_ چاگیر_ مروست اشاره کرد و افزود: متاسفانه این جاده با وجود پرحادثه بودن و تردد و ترافیک بسیار زیاد، مشخصات یک جاده فرعی و روستایی را دارد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای تعریض، رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین در جاده مذکور،خاطرنشان کرد:  اهتمام جدی استان بر تسریع در روند امور مربوط به این جاده و تکمیل آن در سطح جاده ای استاندارد است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه ورودی شهرستان ابرکوه از سمت یزد، گفت: مهمترین مشکل پیش روی این پروژه، وجود معارضین پروژه است که مقرر شد جلسه ویژه ای به منظور جلب رضایت معارضین برگزار و عملیات اجرایی پروژه شروع شود.
 
فاطمی اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه اصلاح و تکمیل ورودی ابرکوه را 520 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: مسائل مربوط به این پروژه(خروجی تفت و ورودی ابرکوه)؛ به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان با جدیت پیگیری می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات