نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد بيان كرد:

سبك زندگي اسلامي الگويي ارزشمند براي زندگي اجتماعي

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد در نشست ملّي خيّرين و توسعه اجتماعي با تاكيد بر جايگاه نوع دوستي و همدلي در جامعه گفت: سبك زندگي اسلامي و مبتني بر فطرت خدائي،بهترين الگوي زندگي اجتماعي است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه 25 آذر ماه ، دومین روز از نشست ملّی خیّرین و توسعه اجتماعی به میزبانی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر کشور و معاون امور سازمان‌های مردم ‌نهاد وزارت کشور، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، قائم مقام وزیر و معاون اجتماعی وزیر بهداشت ، معاون وزير دادگستري و رئيس جامعه خيرّین كشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری ، امام جمعه موقت یزد ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار و جمعی از مسئولان کشور و استان در سالن اجتماعات خیام هتل صفاییه یزد برگزار شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد در اين نشست ضمن تبريك هفته وحدت گفت: امور مسلمانان عام است، تمام شئون زندگي انسان ها را شامل مي شود و مسلمانان وظيفه دارند در مسائل زندگي اجتماعي خود نسبت به يكديگر اهتمام داشته باشند.
«آيت الله محمدرضا ناصري» افزود: مومنان بايد در مسيري كه براي رسيدن يه حقيقت كمال انساني طي مي كنند نسبت به يكديگر احساس مسئوليت داشته باشند و با كمك و همراهي خوبي مشكلات را از سر راه بردارند و در مسير فطرت خدايي قدم بگذارند.
آيت الله ناصري بيان كرد: انسان تنها نمي تواند به خودش فكر كند و اگر رفتاري به اين شكل داشته باشد از فطرت الهي فاصله مي گيرد.
وي گفت: سبك زندگي كه خداوند متعال براي بندگان معين فرموده است ما را به مقصود ارزشمند و فلسفه خلقت به دور از هواهاي نفساني هدايت مي كند و عزت، كمال، رشد، گذشت و اخلاق را در انسان ها تقويت مي كند.
نماينده ولي فقيه در استان افزود: انقلاب اسلامي عقل، هدف ، اخلاق را در جامعه روشن كرد و امام راحل با حركت،  اخلاق، عمل و رفتار خود نشان دادند كه چگونه مي توان با عمل خود در دنيا و آخرت سعادتمند شد.
آيت الله ناصري ادامه داد: عواملي كه در جامعه  ما تغيير سبك زندگي را به وجود آورد بروز آسيب هاي اجتماعي را نيز با خود به همراه داشته است كه بايد در اين زمينه به انجام اقدامات اصلاحي پرداخت.
امام جمعۀ يزد يادآور شد: بي توجهي به ارزش هاي ديني زمينه ايجاد گناه، دروغ، سرقت، فساد و ساير رفتارهاي به دور از اخلاق را به وجود مي آورد كه بايد در خانواده و  آموزش و پرورش براي فرهنگ سازي واصلاح سبك زندگي برنامه ريزي و اقدام كرد.
آيت الله ناصري گفت: سالم سازي، حفظ كرامت انسان ها و ارزش ها در جامعه بايد با شناسائي آسيب هاي اجتماعي و رفع گرفتاري هاي جامعه و همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم محقق شود.
نمايندۀ ولي فقيه در استان و امام جمعۀ يزد در پايان سخنان خود بيان كرد: تلاش خيّرين ، مردم و مسئولاني كه در بهبود وضعيت اجتماعي اقدام مي كنند ذخيرۀ آخرت و راهگشايي ارزشمند براي اجتماع است.
گفتنی است نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با میزبانی استان یزد به مدت دو روز با اولویت دست‌یابی به راهکارهای تعامل دو جانبه با مشارکت خیّرین در حوزۀ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات