ستاد مديريت بحران آب استان يزد، تشكيل شد

ستاد مديريت بحران آب استان به منظور بررسي آخرين اقدامات در زمينه مقابله با اين بحران در استان تشكيل شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استان يزد، اولين جلسه ستاد مديريت بحران آب استان روز يكشنبه 17 اسفند ماه به رياست معاون امور هماهنگي عمراني و حضور اعضاء، برگزارشد.
اين جلسه، با توجه به خشكسالي هاي بيش از يك دهه اخير و به مخاطره افتادن منابع آبي استان و همچنين كاهش قابل ملاحظه بارندگي ها در مناطق مختلف استان يزد و محدود شدن منابع آب شرب قابل اطمينان، لزوم مديريت اين منابع و استفاده صحيح از آنها و همچنين تبيين و اجراي اقدامات مختلف و موثر در زمينه استفاده بهينه از آب و صرفه جويي در آن در بخشهاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، گردشگري و بهداشت، تشكيل شد.
مهمترين مصوبات اين جلسه به شرح ذيل است:
- مديركل صداوسيما و شهردار يزد به نمايندگي از شهرداران استان به تركيب اصلي اين ستاد اضافه شدند.
- اداره كل مديريت بحران استان يزد به عنوان دبير ستاد مديريت بحران آب استان انتخاب گرديد.
- شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي موظف گرديدند نسبت به شناسايي و اخطار به مشتركان پرمصرف در مرحله اول و قطع انشعاب آنها در گام دوم اقدام نمايند.
- سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف گرديد برنامه اي مدون و اجرايي در رابطه با صرفه جويي و استفاده بهينه از آب صنايع، صنوف و بقيه بخشهاي مرتبط را تدوين و به مرحله اجرا گذارد.
- تمامي ادارات و دستگاههاي دولتي موظف گرديدند نسبت به اجراي برنامه هاي كاهش مصرف آب اقدام و گزارش عملكرد خود را بطور منظم و مرتب در طول سال 94 به دبيرخانه ستاد مديريت بحران آب استان يزد ارسال نمايند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات